please help

Karel Volny kavol na email.cz
Pátek Listopad 10 09:56:09 CET 2000

> Chci si poridit linux, vaham ale mezi RedHat a SuSe,

se suse nemam zkusenosti, ale muzu zkusit par slov o redhatu (6.2 cs) a
treba se najde nejaky oponent :-)
pokud ma clovek aspon 2 GB disk a necha vse na instalatoru, tak je to vic
user friendly, nez windoze
samozrejme, ze je treba po instalaci dokonfigurovat apache, wu-ftp apod.,
ale tezko za nekoho bude instalator rozhodovat, co chce vystavovat na siti
... navic pomoci linuxconfu jde vetsina veci docela snadno (i kdyz narazil
jsem na par bugu a musel jsem do konfigurace zasahovat rucne)

> nevim, jake programy jsou soucastmi techto instalaci,

v rpm pro redhati distribuce se najdou temer vsechny programy, ktere se
vyhrabaly ze stadia betaverzi, a i vetsina z toho zbytku

> ale potreboval bych Tex, nejlepe i jeho graf. nadst.,

"kompletni" TeX je v zakladni distribuci; nevim, co si predstavujete pod
pojmem "graficka nadstavba TeXu", ale o existenci nejakeho WYSINearlyWYG
preprocesoru pro TeX nevim, zdrojaky pisu v emacsu (v distribuci je) a
vysledky prohlizim v xdvi (taky obsazeno)

> nejaky ekv. offisu, atd. Muzete mi, prosim doporucit

je-li rec o M$ Office, tak asi nejlip je na tom s kompatibilitou (vcetne
zabiraneho prostoru a naroku na prostredky... ale v teto oblasti je M$ stale
vyrazne vpredu) StarOffice od Sunu (v rpm neni, ale vlastni instalator nema
v RH 6.2 problemy)
jinak ted jsem se dal do experimentovani s KOffice, ale (zatim) nevypada
prilis dobre

KaVol

p.s. co rikate na mandrake? me se libi, ze je pruznejsi (aktualnejsi), user
friendly (skoro az moc) a ma dobrou i18n, lec zda se mi, ze zatim trpi
prilis mnoho "detskymi neduhy"