RH7 nevidi 1024MB pameti

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Neděle Leden 21 15:45:12 CET 2001

On Fri, 19 Jan 2001, Preklizka wrote:

>     Pouzival jsem na serveru bez problemu RedHat Linux 6.2 s jadrem
> 2.2.16-3smp. Vzhledem k rozsireni o hw RAID Adaptec 2100S a dostupnosti
> ovladace jsem jej preinstaloval RedHat 7.0 English. Vse funguje OK, ale
> jadro (2.2.16-22smp) pri zavadeni vypise zpravu "Warning only 896MB will be
> used." a system skutecne vidi jen tuto pamet. Zkousel jsem i
> append="mem=1024M" v lilo.conf ale bezvylsedne.

Problém bude v tom že nějakou paměť zaberou rom grafiky atd...
čili ta vaše paměť bude fyzicky překračovat 1G hranici i když ji máte
pouze 1G a v jádře máte hranici asi nastavenou na 1G.
Přeložit znovu jádro a dát tam větší hranici.

> Nevi nekdo, zda se jedna o omezeni teto verze kompilace jadra? A pripadne
> reseni? Vzhledem k problemum s ovladacem RAIDu si ale pravdepodobne
> netroufnu zkusit vlastni kompilaci.

Proč ne stare jádro nemažte, preložte nové a v lilu si vyberete které
spustit, pokud nepoběží lze se bez problémů vrátit k starému.

>     Predem dik ZP.

|            Ostrava                     |
|    e-mail Petr.Soban na ova.inecnet.cz    |
|           soban na centrum.cz             |

---
Zkontrolován antivirovým programem moje oko v1.0 (c)2000.
Mail obsahuje virus.