RH7 nevidi 1024MB pameti

Pondělí Leden 22 01:51:47 CET 2001

On Fri, 19 Jan 2001, Preklizka wrote:

> Pouzival jsem na serveru bez problemu RedHat Linux 6.2 s jadrem
> 2.2.16-3smp. Vzhledem k rozsireni o hw RAID Adaptec 2100S a
> dostupnosti ovladace jsem jej preinstaloval RedHat 7.0 English. Vse
> funguje OK, ale jadro (2.2.16-22smp) pri zavadeni vypise zpravu
> "Warning only 896MB will be used." a system skutecne vidi jen tuto
> pamet. Zkousel jsem i append="mem=1024M" v lilo.conf ale bezvylsedne.

Souvisi to s nastavenou hranici pameti. V tomto pripade je to 1+3, kde do
prvniho GB adresniho prostoru je mapovana fyzicka pamet a jadro a zbyly
prostor (3 GB) je urcen pro adresni prostor procesu. 32 bitova
architektura i386 procesoru ma totiz max. 4GB adresni prostor. Pomoci
triku lze zpristupnit az 64GB, ale musite pouzit enterprise jadro (balicek
kernel-enterprise).

> Nevi nekdo, zda se jedna o omezeni teto verze kompilace jadra? A pripadne
> reseni? Vzhledem k problemum s ovladacem RAIDu si ale pravdepodobne
> netroufnu zkusit vlastni kompilaci.

Ano, hranice se nastavuje pri kompilaci.

Podle navodu, ktery jsem uz nekolikrat poslal do konference (myslim ze i
sem a navic je na http://www.linux.cz/redhat-cz/) si muzete upravit
originalni jadro podle svych potreb.