Jak rozdelit zatez dvou pripojnych bodu?

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Pátek Srpen 16 00:25:08 CEST 2002

Dne Thu, Aug 15, 2002 at 09:20:43PM +0200, parent na email.cz napsal:

> Nechapu ale, proc bych si nemohl napr. spojit nejakym routerem dve ruzne
> telefonni linky? Ja jsem zakaznik a co si koupim, s tim si hospodarim.

Vtip skolskeho intranetu je v tom, ze nejste zadny zakaznik. Ten router
vubec nebude vas, nebudete k nemu mit zadna hesla a nebudete mit moznost
zasahnout do jeho konfigurace. Bude spojen servisnim kanalem s centralou a
jedine oni do nej neco naliji. Vrtani do site bude urcite v rozporu s
bezpecnosti politikou a tak podobne.

> Nemel jsem na mysli, ze mi bude poskytovatel tyto linky spojovat.

Jenze to sam jen velice tezko dokazete. Da se treba rozroutovat spojeni
podle typu, treba ssh vest jinym kanalem nez zbytek, da se nastavit nejaka
fixni cesta k urcitemu serveru, ale rozdelovat obecnou zatez na dve linky
neni zadna sranda a uz vubec to nejde u prichozich spojeni.

Spousta mist, kam se lide prihlasuji, nebude nijak odvazana z toho, ze se
jim meni IP adresa ze ktere to autorizovane spojeni prichazi. Vysledkem
bude, ze uzivatele si budou stezovat na tezko reprodukovatelne situace na
freemailech vyssich kategorii, na chatech a podobne.

zdravim
dan