ceska klavesnice v RH7.3

Peter Cernoch pcernoch na imc.cas.cz
Pátek Leden 17 13:19:42 CET 2003

Hezky den,

Nevim presne co jste nastavovala, ale popsane
priznaky podle mych zkusenosti odpovidaji spatnemu fontu.
Mozna by pomohlo napsat v jake aplikaci nejde cestina
a jaky window manager pouzivate.

Vetsinu aplikaci je totiz mozne spustit s
parametrem -fn strasne-dlouhe-jmeno-fontu.
Font se da docela snadno vybrat aplikaci xfontsel.
Dulezite je, aby posledni dva parametry fontu
byly .....-8859-2.

Vysledny font muzete opsat nebo ulozit do clipboardu
a dale pouzit.

Pro testovani cestiny je vhodne pouzit xterm, napr. :

xterm -fn -adobe-helvetica-*-r-*-*-*-120-*-*-*-*-iso8859-2

Pak se jen prepnete do ceske klavesnice a vyzkousite
jestli funguji ony proklete klavesy r, c, e, u :-)

Zkuste to a uvidime co dal. A napiste jaky windowmanager
pouzivate => mozna to hodne ulehci dalsi praci.

Petr