ceska klavesnice v RH7.3

Dagmar Adamova adamova na ujf.cas.cz
Pátek Leden 17 14:58:30 CET 2003

Dekuji za odpoved.

> Nevim presne co jste nastavovala, ale popsane
> priznaky podle mych zkusenosti odpovidaji spatnemu fontu.
> Mozna by pomohlo napsat v jake aplikaci nejde cestina
> a jaky window manager pouzivate.

Graficke prostredi Gnome, standardni nastaveni.
Window manager sawfish.
Mam standardni instalaci RH7.3 z CD, anglickou, volba Workstation,
s podporou cestiny, s volbou grafickeho prostredi Gnome a s automatickym
prepnutim do grafickeho modu jeste pred nabidkou login.

Zatim jsem zkousela prepinani klavesnice v normalni Terminal emulation, a
taky jsem vyzkousela, jak to chodi v neditu. Spatne.

> Pro testovani cestiny je vhodne pouzit xterm, napr. :
>
> xterm -fn -adobe-helvetica-*-r-*-*-*-120-*-*-*-*-iso8859-2
>
> Pak se jen prepnete do ceske klavesnice a vyzkousite
> jestli funguji ony proklete klavesy r, c, e, u :-)

Tohle je v linux-cz howto, takze uz jsem to vyzkousela. Nefungujicich
klaves v takto spustenem okne pribude.

V Gnome Terminal (soubor $HOME/.gnome/Terminal ) mam nastaveni fontu
-*-fixed-bold-r-normal--13-*-*-*-*-*-*-*,*-r-*
coz je default, ktery automaticky nabehne po instalaci Gnome.

Takze reseni bude ve spatnem vyberu fontu?

D.A.

> Petr

Dagmar Adamova
adamova na ujf.cas.cz