ceska klavesnice v RH7.3

Martin Proks proks na aerospace.fsik.cvut.cz
Pátek Leden 17 15:00:07 CET 2003

Zdravim,

Opisu Vam  sve nastaveni ktere mi tu funguje:

1) zkontrolujte zda je v souboru /etc/sysconfig/i18n spravne nastavene
    locale pro cestinu, pro spravnou cestinu v X je dulezite LANG
    LANG="cs_CZ"
    SUPPORTED="cs_CZ:cs:en_US:en"
    SYSFONT="lat2-sun16"
    SYSFONTACM="iso02"
2) v /etc/X11/XF86Config-4 mit v section Files
    FontPath "unix/:7100"
    v sekci InputDevice u keyboard
    Option "XkbLayoout" "czsk(cz_qwerty)" # nebo cz_qwertz
3) zkontrolovat zda mate nainstalovane iso8859-2 fonty pro X.

Pokud jsem na nic nezapomel, pak by to melo fungovat minimalne
v Xtermu/vi. Nektere dalsi programy je potreba obcas donutit
pres -fn k najeti ceskych fontu, jak uz nekdo psal.

PS: zvyknete si prepinat cestinu pomoci levy shift - pravy shift
v RH 8 me zaskocilo, ze uz nativne scroll lock nefunguje.

--
Martin Proks
http://aerospace.fsik.cvut.cz/proks               http://www.vzlu.cz