ceska klavesnice v RH7.3

Dagmar Adamova adamova na ujf.cas.cz
Pátek Leden 17 17:51:54 CET 2003

Dobry den.

> 1) zkontrolujte zda je v souboru /etc/sysconfig/i18n spravne nastavene
>     locale pro cestinu, pro spravnou cestinu v X je dulezite LANG
>     LANG="cs_CZ"
>     SUPPORTED="cs_CZ:cs:en_US:en"
>     SYSFONT="lat2-sun16"
>     SYSFONTACM="iso02"
> 2) v /etc/X11/XF86Config-4 mit v section Files
>     FontPath "unix/:7100"
>     v sekci InputDevice u keyboard
>     Option "XkbLayoout" "czsk(cz_qwerty)" # nebo cz_qwertz
> 3) zkontrolovat zda mate nainstalovane iso8859-2 fonty pro X.

Dik za odpoved. Soubor /etc/sysconfig/i18n jsem predelala podle navodu,
v souboru /etc/X11/XF86Config-4 jsem uvedene XkbLayout uz mela, a
mam krome uvedene FontPath jeste cesty
"/usr/X11R6/lib/X11/fonts/latin2" a "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc",
kde jsou iso8859-2 fonty. Po rebootovani me privital login panel v
cestine.
V Xterm si muzu vybirat v Settings->Preferences
browsovanim fonty iso8859-2, napr.
-adobe-courier-bold-r-normal-*-*-120-*-*-m-*-iso8859-2
Nicmene i kdyz si zvolim napr. tento font, po prepnuti scrollem (nebo
oba shifty) porad ty hackovane r, c, e nefunguji (hackovane s , z
funguji ).

Rozhodla jsem se to vzdat, morim se s tim prepinanim na ceskou
klavesnici uz asi dva dny, a to uz je moc dlouho. Koneckoncu
volne PC s ceskymi Windowsy kvuli psani zprav se vzdycky nejak najde.

Zdravim a preju pekny vikend.

Dasa Adamova

> --
> Martin Proks
> http://aerospace.fsik.cvut.cz/proks               http://www.vzlu.cz
> mailto: proks na aerospace.fsik.cvut.cz              mailto: proks na vzlu.cz

Dagmar Adamova
adamova na ujf.cas.cz
Dagmar.Adamova na cern.ch