IDA sendmail

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Pondělí Září 14 08:30:55 CEST 1998

Ondrej Rusek <Ondrej.Rusek na gybon.cz> wrote:
> nainstaloval jsem IDA-sendmail (dle rad p. Kolare na
> http://otus.kin.vslib.cz/~kolar/sendmail/node4.html), vygeneroval
> sendmail.cf a kdyz jsem spustil sendmail s novym .cf, tak mi zahlasil chybu
> na dvou radcich s obsahem:
>
> R$#$+  $#$1  (sekce S0)
> R$#$+$:$+    $:$2  (sekce S2)

   Rekl bych, ze je chyba v src/readcf.c, kde ve funkci readcf() maji byt
za radky

   case MATCHREPL:
         botch = "$0-$9";
         break;

hned radky

   case CALLSUBR:
         botch = "$>";
         break;

a nikoli cast CANONUSER ani CANONNET. Vysledkem je, ze u IDA sendmailu
neni chybou, kdyz na leve strane prepisovacich pravidel je pouzito $#
nebo $:. Cili obe problemova pravidla vratte zpatky do konfiguracniho
souboru. Nemam cas hledat, co delaji...

IDA sendmail ma $# a $: na leve strane prepisovacich pravidel povolene uz
dlouho, normalni sendmail to drive nemel, ale od verze 8.9.0 nebo 8.9.1
zjistili, ze $# by mohlo byt uzitecne, tak chybovou kontrolu (pouze pro $#,
nikoli pro $:) ze zminene procedury dali pryc. Diky tomu prestal fungovat
patch na IDA, takze je nutna rucni naprava (patch na IDA daval okolo
zminenych prikazu konstrukci #if 0 ... #endif).

Rekl bych, ze autori normalniho sendmailu maji velice hloupy (az arogantni)
pristup, kdyz po dobu peti let postupne pridavaji veskere funkce z IDA do
normalniho sendmailu ***postupne***. Ted uz tam jsou vsechny, az na dve:

- zminena moznost pouziti $: na leve strane prepisovacich pravidel
- prepisovani adres v hlavickach sadami pravidel 5 a 6 misto 1 a 2
  pri zapnute volbe O/ (to navic lehce koliduje s flagem 5 maileru)

Diky tomu sendmail program, patchovany na IDA funguje s IDA i normalnim
konfiguracnim souborem, nepatchovany program pouze s normalnim
konfiguracnim souborem.

Pres vsechno vyse uvedene si myslim, ze pouzivani IDA sendmailu je
v soucasnosti pase, zejmena diky chybejicim antispamovym a antirelayovym
pravidlum. :-((( Ja si je pisu sam a zabira to spoustu casu...

                                                       S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229