Kopie emailů a SMTP

Dan Lukes dan na gw.nic.cz
Neděle Prosinec 10 17:24:27 CET 2000

Petr Simek wrote:

> To je myslim otazka co k cemu prirovnat. Kdyz si zadiridi konto na nejakem
> verejnem emailu a pomoci prohlizece ji zpracovava, pak mi do jeji posty nic
> neni - muzu maximalne resit zda je vhodne aby v prac. dobe brouzdala na www,
> pokud je prohlizeni nejakych stranek soucasti jeji prace asi s tim moc
> nenadelam, kdyz si mimo to udela i neco jineho.

	No, nikoliv ...

	To mate jako s postou a telefonem - pokud je na obalce po pripadnem
osloveni napsano nejprve jmeno firmy a pak teprve jmeno cloveka nemusi
se sekretarka pri otevirani niceho obavat - dopis byl adresovan firme,
pricemz jmeno cloveka je doplnujici udaj. Pokud to bude napsano obracene
a sekretarka to (bez svoleni adresata) otevre, riskuje soudni spor,
protoze dopis byl primarne adresovan nejake osobe a jmeno firmy byl jen
udaj kde ma posta onu osobu nalezt. U telefonu, ktery mate v praci na
stole take neplati, ze vsechny hovoryjsou firemni a nelze je
odposlouchavat s odvolanim nato, ze venku je preci verejna budka urcena
pro telefonni hovory (protoze to by se mozna dalo ustat na odchozi, ale
ne na prichozi hovory). Stejne je to s emailem ...

> Pokud ale pouzije firemni mail server je to jako kdyby k odesilani sve
> soukrome posty pouzivala firemni papir s firemni hlavickou a davala to
> do firemnich obalek a nechavala si dopis ofrankovat za penize firmy.
> A tady uz asi tezko hovorit o nezakonem odposlechu nebot takovou postu
> muzu prece povazovat za firemni ?

	Muzete, ale na vlastni riziko. Rozhodne neustojite, ze slo o firemni
postu, ale mozna ustojite, ze jste dopis otevrel v dobre vire, ze jde o
firemni postu a tedy poruseni listovniho tajemstvi bylo neumyslne.

----

	Mimochodem, udajne v cechach probehl pred par mesici proces (rozsudek
jsem nevidel, tedy je to neoverena informace) kdy zamestnanec firmu
porusil anti-konkurencni klauzuli sve smlouvy a jeho sefova ho, protoze
mela prislusne telefonicke hovory z firemniho aparatu nahrane jej
okamzite propustila. Soud, ktery se pote konal pry odmitl nahravku
pripustit jako dukaz protoze byla porizena nezakonne a vypoved zrusil
(nepochybuji, ze ho za chvili vyhodili pro neco jineho).

	Samozrejme, jiny soud se muze v techto pripadech rozhodnout zcela jinak
a skutecne jde do znacne miry o to kdo ma jakeho pravnika, kolik let je
soudci a jak se rano vyspal ...

							Dan

--
Dan Lukes            tel: +420 2 24102474, fax: +420 2 24102301
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz