Prepis casti uzivatelskych jmen v domene pro sendmail n

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Středa Červen 14 18:43:41 CEST 2000

Vladimir Solnicky <solnicky na tmp.cz> wrote:
> Vzhledem k tomu, ze Radiomobil (Paegas) rusi ciselne adresy pro uzivatele
> MT, kteri meli definovane dve adresy, a jelikoz mame v firme cast systemu
> svazanychzs odesilanim na numericke adresy, rad bych na nasem
> postovnim systemu zprovoznil nasedujici prepis:
>
> prijde-li adresa ve tvaru +420603xxxxxx na sms.paegas.cz, podivam se do
> tabulky (nebo do LDAP). Je-li tam pismenny ekvivalent, nahradim
> uzivatelske jmeno (napr na yyyy na sms.paegas.cz) a poslu dal podle
> standardnich pravidel. Neni-li v tabulce (nebo v LDAP) nic, poslu dal
> [...]

Zkusil bych nasledujici pridavek na konec *.mc souboru pro sendmail:

LOCAL_CONFIG
# SMS table (maps paegas addresses)
Ksms hash -o /etc/mail/smstable

LOCAL_RULE_0
# rewrite recipient using smstable
R$+ < @ $* >            $: $>SMSRewrite $1 < @ $2 >

LOCAL_RULESETS
SSMSRewrite R$+ < @ sms . paegas . cz . >   $: $(sms $1 $: $1 $) < @ sms . paegas . cz . >

(v tech dvou pravidlech musi byt vzdy pred prvnim $: jeden nebo vice
tabelatoru)

Vytvorit /etc/mail/smstable obsahujici radky tvaru

+420603123456     komupak

Udelat cd /etc/mail; makemap hash smstable < smstable
Vytvorit sendmail.cf: m4 moje.mc > /etc/sendmail.cf
Vyzkouset:

/usr/sbin/sendmail -bt
/map sms +420603123456
(melo by se prepsat na komupak)
3,0 +420603123456 na sms.paegas.cz
(cislo v adrese by melo byt nahrazeno za komupak)

Toto reseni meni pouze adresu prijemce v obalce. Pokud chcete [i] neco
jineho, bylo by potreba pouzit jine/dalsi LOCAL_RULE_x. Mozna by pak bylo
lepsi prehodit tecky pred znakem > z druheho pravidla do prvniho nebo tak
neco (v nekterych pripadech tam jsou, v nekterych nejsou).

                                                       S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229