sendmail a ucpaná pevná linka

Michal Zejdl zejdl na suas.cz
Pátek Červen 23 13:47:58 CEST 2000

Zdenek Pizl wrote:

> a proc nepouzijete nejaky rozumnejsi protokol pro prenos dat. Na takove objemy je lepsi

    Delay pools nebo pozdržení celé zprávy na nějaký čas není v tomto případě IMHO otázkou
protokolu. Je to vlastnost programu, která by mi pomohla řešit můj problém. Kdybych se
ptal na problém linky, kterou přetěžuje squid, doporučil byste mi delay pools nebo nějaký
rozumnější protokol?

> pouzit ftp, sftp nebo co ja vim ...

    Ok. Předpokládám, že máte na mysli FTP přes program squid (aby to řešilo nastolený
problém s ucpanou linkou). Potom vyvstává několik poněkud větších problémů:

- naučit uživatele FTP put přes HTTP proxy
- vysvětlit to druhé straně
- najít prostor pro sdílení souborů

> Sice to neresi Vas problem, ale posilat maily s desitkami MB priloh je zverstvo.

    Pokud se na tom domluví obě strany a je to v rámci pracovních povinností, nezbývá mi,
než to akceptovat. Zároveň nejsem zaměstnán jako kontrolor správnosti obsahu poštovních
zpráv, takže nemohu posoudit, nakolik naši uživatelé páchají (jak říkáte) zvěrstva.
    Možná ještě zvážím výchovu uživatelů pomocí omezení max. velikosti zprávy. Tím by
dostali možnost stydět se ti, kteří posílají hlouposti.
    Také mě před chvílí napadlo vřadit před server připojený do internetu další MTA, který
bude mít nastaven shaper na méně, než je propustnost naší linky ven. Mohlo by to vyřešit
polovinu našeho problému (posílání velkých zpráv od nás ven). Co tomu říkáte?

--
Ing. Michal Zejdl                       e-mail: zejdl na suas.cz
Sokolovska uhelna, a.s.                 tel.: +420 168 64-5418