sendmail a ucpaná pevná linka

Dan Lukes dan na gw.nic.cz
Neděle Červen 25 22:21:40 CEST 2000

Michal Zejdl wrote:

>     Pokud se na tom domluví obě strany a je to v rámci pracovních povinností, nezbývá mi,
> než to akceptovat. Zároveň nejsem zaměstnán jako kontrolor správnosti obsahu poštovních
> zpráv, takže nemohu posoudit, nakolik naši uživatelé páchají (jak říkáte) zvěrstva.

	Nemusite byt zamestnan jako kontrolor obsahu zprav. Prislusna RFC
zajistuji doruceni elektornicke posty do velikosti 32kB - cokoliv nad to
je sprava, jejiz doruceni neni zaruceno a muze se kdykoliv ztratit - a
to beztrestne a dokonce bez toho, ze zpet prijde chybove hlasni. Takze
by stacilo nastavit limit na max velikost zpravy (rekneme na 1/2MB) a
bylo by po velkych zpravach.

	Nicmene, chapu, ze to neni to co potrebujete poradit. Takze neco
jineho.

	Potrebujete trafic shaping. Bohuzel nevim jaky system pouzivate, napisu
to tedy tak, jak by se to delalo ve FreeBSD, ktere znam:

    ipfw pipe 1 config bw 16Kbit/s
    ipfw pipe 2 config bw 16Kbit/s
    ipfw pipe 1 tcp from ${oip} to any 25 out xmit ${oif}
    ipfw pipe 2 tcp from any to ${oip} 25 in recv ${oif}

	Kde oip je adresa "venkovniho" interface a oif je jmeno tohoto
interface. Rychlost je omezena v kazdem smeru zvlast na cca 1,6kB/s.

	V tomto pripade si vystacite s tim co mate a nebudete potrebovat dalsi
stroj. Otazka samozrejme je, zda pouzity OS trafic shaping v nejake
podobne podobe umoznuje. Pokud ne, je otazka, jake dalsi sluzby tento
stroj poskytuje. Pokud je to jen router/smtp server, pak je otazka zda
se problem neda vyresit i vymenou OS.

							Dan

--
Dan Lukes            tel: +420 2 24102474, fax: +420 2 24102301
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz