QMAIL logy, mailboxy

Tomas Lada tomas.lada na hsvos.cz
Úterý Květen 16 08:27:28 CEST 2000

> Ne. Nerozumite vubec, kdy se zpracovava jaky .qmail soubor.
> Musite to umistit do .qmail souboru relevantniho dorucovani (treba
> ~uzivatel/.qmail, ~alias/.qmail-uzivatel, ~alias/.qmail-default) nebo
> do implicitniho ".qmail" - to je ta cast za qmail-start v /var/qmail/rc.
>
> Nektere "distribuce" tam pro expliciticitu [pekne slovo, co?] uvadeji
> qmail-start '`cat /var/qmail/defaultdelivery`' ...

> Neni jednodussi nechat shell, aby $USER expandoval sam?

Jo, mate pravdu.

> [...]
> ze bych pro kazdeho uzivatele chtel nastavit treba 10Mb mailbox. Rikate
> vytvorit nebo nekde stahnout skript checkmailbox. Vyse jste se zminil o
> nejakem patchi pro qmail na preteceni kvot. Neznate nejaky? Zkusim se
> podivat na www.qmail.org a uvidime.... Urcite nejsem tak narocny na
> konfiguraci mailserveru, ale tohle je jedna ze zakladnich veci, ktere by se
> meli nechat nejak "user friendly" nastavit, nemyslite?

> Aha. Takze potrebujete nejakou pomerne netrivialni upravu, ale
> neznate zaklady systemu. Jsou vcelku ctyri moznosti:

zaklady systemu?

> 1. (nejjednodussi) Jen nastavite quota na partition, kde je
> /var/spool/mail a nechate system, at se s tim popere sam.

Myslite tim zrejme vytvoreni samostatne partition pro adresar
/var/spool/mail/.

> 2. Prohrabete www.qmail.org, najdete tam vhodny skript na
> kontrolu kvot a ten pouzijete, prip. pro vlastni potreby si upravite.

Myslim ze tohle bude zrejme systemovejsi reseni.

> 3. Trochu se naucite neco o systemu, na nemz chcete pracovat.
> Aspon na tolik, aby vas "stdin" (standardni vstup) a "previnuti"
> (rewind(stdin), prip. fseek(stdin,0,SEEK_SET)) [nebo
> $PROMENNA, pro boha ziveho!] nesokovaly.
>
> 4. Pokud ani jedna z vyse uvedenych alternativ nepomuze, nekoho
> si zaplatte, at vam postovni system (at uz je to qmail nebo postfix
> nebo i ten proklinany sendmail) nakonfiguruje podle vasich
> nejtajnejsich prani.

Bod 4 zamitam hned.
Jsem tady od toho abych se to naucil a zakladni konfigurace mailserveru do
cehoz spada i velikost maiboxu sakra nemuze byt nic sloziteho. To se neda
nastavit primo na tom mailserveru? Ve vsech mailserverech se ty quoty
konfiguruji takhle podivne?

> Bod #4 berte prosim bez urazky; v minulem mailu jsem se pokusil
> vycerpavajicim zpusobem popsat, co se ma udelat.

V minulem mejlu jste mi vysvetlil jak pracuje qmail s quotami cehoz si zajiste
cenim

Ovsem zda se,ze takovyto popis byl pro vas prilis hutny - ze mate mezery ve
znalostech mnohem fundamentalnejsi... Zadny uceny z nebe nespadl, ovsem
vyladeni systemu do nejmensich podrobnosti neni ukol pro zacatecnika.

S timto nemohu jinak nez nesouhlasit. "vyladeni systemu do nejmensich
podrobnosti" - sakra jde mi jen o velikost toho maiboxu. Mimochodem jakou
velikost maiboxu ma nastavenou qmail defaultne? Doufam ze ne neomezenou (podle
mista na HDD)?

> Mimochodem, kdyz jsem se vam snazil vysvetlit, proc
> /var/spool/mail neni chytre misto pro dorucovani, byly uzivatelske
> kvoty jednim z duvodu. Kazdy trochu chytry administrator ma na
> /home/uzivatel stejne kvoty dane; proc tedy mailbox nebo maildir
> neumistit tam?

Vite, vcera jsem si procital maily od Vas a prave v tomto bodu jsme si
nerozumeli. Ja jsem Vam psal, ze by se mi libilo umistit mailboxy do
/home/jmeno.prijmeni a vy jste mi na to napsal, ze je to z blata do louze
oproti /var/spool/mail/. Myslel jsem tim
/home/adresar_uzivatele, ale zrejme jsem to spatne formuloval. Ted tedy je pro
me otazkou jak obtizne by bylo nastavit kvoty na /home/uzivatel/? A co bych k
tomu potreboval vedet?
S pozdravem
                        T.L.