Kopie emailů a SMTP

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Čtvrtek Listopad 23 09:16:01 CET 2000

> [...]
> z těchto důvodů.
> Bohužel je to zákazník, tak z mé strany se snažím ho asertivně zvládnout, v
> případě neúspěchu si stejně najde někoho jiného (pak mi to asi stejně vadit
> nebude, z těchto důvodů). Pro úplnost chci ještě uvést jeho argumentaci
> (emaily a internet stránky zaved pod tlakem zákazníků, dost konzervativní):
> snaží se ochránit výrobní dokumentaci své firmy, případně stížit pirátské
> předání informací konkurenci a emailem je to jednoduché a rychlé (pozn. vždy
> to mohou nahrát na disketu a poslat z inet. kavárny) a neprovádět tuto

Mno, docela by mě zajímalo, jak se ve tomto světle dívat na problematiku
šroubování antivirů do MTA. Podle mě totiž jde o dvě strany téže mince.
Jestlipak antiviroví przniči MTA také schvalují fízlování e-mailu?
Principiálně by měli.

To je ponekud zavadejici. Jak znamo, SMTP-protokol sam o sobe nezarucuje
zadnou privatnost, tj. zpravy jim zaslane lze dost dobre chapat jako
analogii dopisnice (korespondencni listek, pohlednice), z ktere si taky
kazdy, kdo ji nahodou dostane do ruky, muze precist cokoliv, a hlavne:
odesilatel sdeleni takto posila vedome - u SMTP totez! Ovsem pozor:
myslite, ze postmaster ma cas cist e-maily uzivatelu? :-)

Navic obvykle firmy mivaji v internich predpisech, ze zdroje pouzite
zamestnanci (i e-mail) museji byt vyuzivany v jeho zajmu (pro sluzebni
ucely), nikoliv napr. k posilani zabavnych veci ap. Pokud firma plati
SMTP-pripojeni, asi ma pravo vyzadovat od svych zamestnancu (ktere plati),
aby to nezneuzivali. S listovnim tajemstvim to nijak nesouvisi.

Samozrejme tim nechci schvalovat jakekoliv fizlovani; krome toho stejne
objem e-mailu byva takovy, ze podobny snazivec by mel asi tezke
problemy s kapacitou medii na ukladani.

Kdyz nekdo chce poslat neco zabezpecene, ma k tomu prece dost moznosti
(sifrovani, digitalni podpis), takze jakekoliv namitky jsou nemistne.
--
                                                Luboš Kašpar