Zalohovani posty

Kamil Srot K.Srot na sh.cvut.cz
Pátek Duben 13 01:15:44 CEST 2001

"Michal Malina :)" wrote:

<<<CUT>>>
> Sendmail bezici na RH7. DNS pro domenu mam pod kontrolou. Nedari se mi zalohovani posty.
> v DNS mam zaznamy:
> MX    10 email.domena.cz.
> MX    20 emailzaloha.domena.cz
> Na email.domena.cz jsou umisteny logicky schranky, emailzaloha.domena.cz je odlisny pocitac,
> na kterem ale bezi onen DNS zaznam. Vypnu-li tedy email.domena.cz mela by se posta uchovavat
> na emailzaloha.domena.cz. Alespon toho chci docilit.

No ja jsem takoveho efektu dosahl nastavenim feature mailertable na
zaloznim serveru. /etc/mail/malertable by vypadala nejak takhle:

domena.cz	SMTP:[email.domena.cz]

Popis reseni:
Pokud nebezi primarni MS, doruci se dalsimu (emailzaloha), to je jasne.
Ten zpravu prijme (protoze emaily pro domena.cz "relayuje"), ale protoze
nema domena.cz v local-host-names (tedy lokalne nedorucuje postu pro
tuhle domenu), znovu email doruci.
Normalne by se pokusil podle MX dorucit opet primaru a kdyz by se mu to
nepovedlo (logicky protoze primar nebezi), tak by dorucil sekundaru coz
je on sam a vysledkem by byla chyba o loopovani MX zaznamu.
V mailertable je ale receno, ze domena.cz se dorucuje protokolem SMTP na
stroj email.domena.cz a pokud uzavrete hostname do [], tak tim rikate,
ze se nema pouzivat MX - tedy se natvrdo snazi dorucit tomu konkretnimu
stroji.
Tim se to chova jak ma...

Poznamka 1:
Email na zaloznim serveru opravdu neni dorucen a tim padem Vam bude
odesilat varovani o nedoruceni mailu (typicky po 4h) a mail vrati po
5-ti dnech.

Poznamka 2:
Opravdu nevim jestli je to idealni zpusob a rad se dozvim "cistsi"
zpusob. Rozhodne to ale funguje a neprisel jsem na zadny problem.

Poznamka 3:
Nezapomente na emailzaloha nastavit:
	RELAY pro domena.cz
	odstranit domena.cz z local-host-names (to zrejme mate - viz chyba
loopingu MX)
	upravit mailertable a vygenerovat mailertable.db
	upravit sendmail.mc (pridat FEATURE(MAILERTABLE)) a vygenerovat
sendmail.cf

--
C.