Zalohovani posty

Dan Lukes dan na gw.nic.cz
Sobota Duben 14 00:01:15 CEST 2001

Kamil Srot wrote:

> [...]

-1-
> Pokud nebezi primarni MS, doruci se dalsimu (emailzaloha), to je jasne.
-2-
> Ten zpravu prijme (protoze emaily pro domena.cz "relayuje"), ale protoze
> nema domena.cz v local-host-names (tedy lokalne nedorucuje postu pro
> tuhle domenu), znovu email doruci.
-3-
> Normalne by se pokusil podle MX dorucit opet primaru a kdyz by se mu to
> nepovedlo (logicky protoze primar nebezi), tak by dorucil sekundaru coz
> je on sam a vysledkem by byla chyba o loopovani MX zaznamu.

	To samozrejme NENI pravda.

	Doruceni probiha slozitejsim nez naznacenym schematem. Spravne tedy -3-
zni:
Sekundar se znovu pokusi dorucit postu - kvuli tomu si znovu zjistit z
DNS MX zaznamy, podiva se, jestli on sam je mezi MX uveden a pokud ano,
vyradi sebe a vsechny dalsi se stejnou nebo horsi preferenci. Tim mu
zbude redukovany seznam (v tomto pripade obsahujici pouze primar) a tam
se dopis pokusi dorucit.

	LOOP timto zpusobem ROZHODNE nevznika.

	Vice viz RFC 974 (zejmena odstavec Interpreting the List of MX RRs)

> Poznamka 2:
> Opravdu nevim jestli je to idealni zpusob a rad se dozvim "cistsi"
> zpusob. Rozhodne to ale funguje a neprisel jsem na zadny problem.

	Jde to i bez kouzel s mailertable.

> Poznamka 3:
> Nezapomente na emailzaloha nastavit:
>         RELAY pro domena.cz

	To samozrejme plati i tady, pokud neni sendmail.cf vygenerovan tak, ze
pro MX stroje povoluje RELAY pausalne.

					Dan

--
Dan Lukes            tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz