VYRESENO: Smerovani posty pouze pro nektere uzivatele.

Jaroslav Stefka jaroslav.stefka na anet-brno.cz
Úterý Duben 24 12:27:00 CEST 2001

Dekuji panu Rehorovi za vycerpavajici vysvetleni, vyjasnil jsem si diky Vam celou
radu veci!
Nicmene protoze na nasem serveru mame sendmail 8.9.3 a do upgrade
na 8.11.2 se mi zatim nechce (prece jenom se tedka mi hodne casu sebere
ten Exchange :-) vyresil jsem to jinak, a sice takto:
V souboru /etc/aliases mame uvedeny vsechny aliasy uzivatelu, ktere odkazuji na
lokalni mailboxy napr.
jaroslav.stefka: jarda
jstefka:    jarda
stefka:    jarda
pepa.novak: pepa
pnovak: pepa
novak: pepa
To je, myslim, normalka. Jedinou zmenu, kterou jsem tedy udelal, je to, ze jsem
u uzivatele, ktery uz na Exchange je, presmeroval i jeho lokalni mailbox
(mno, asi to neni spravne receno), takze situace je pak v /etc/aliases nasledujici:
(Uzivatel jarda jiz ma ucet na Exchange, pepa zatim ne)

jaroslav.stefka: jarda
jstefka:    jarda
stefka:    jarda
jarda: jarda na exchange.mojedomena.cz
pepa.novak: pepa
pnovak: pepa
novak: pepa

Vysledek je, ze uzivateli jarda se vsechna posta (vcetne vsech jeho aliasu, coz je vynikajici!)
preposila na Exchange, kdezto pepovi posta konci na linuxu. Pocitac exchange.mojedomena.cz
je samozrejme zaveden v DNS a uzivatele jarda musi mit v Exchange vytvorenu dalsi
adresu jarda na exchange.mojedomena.cz , coze neni zadny problem,
to jde pomoci Recipient Policies vytvorit automaticky. Staci do Default Policy pridat
dalsi E-mail Addresses Generation Rules ve tvaru %m na exchange.mojedomena.cz.
Toto vytvori vsem uzivatelum (ale nemusi nutne vsem, da se tam nastavit filtr) dalsi
e-mailovou adresu, kde za %m dosadi Exchange Alias. A protoze jako Exchange Alias
pouzivame jmeno shodne s username na linuxu, tak to konkretne pro uzivatele jarda
vytvori dalsi e-mail jarda na exchange.mojedomena.cz. Dorucovani potom funguje bez
problemu.
Jestli je tento postup spravny nebo ne, to nevim (a je mi to celkem jedno,
jde jenom o docasny stav), nicmene to funguje presne tak, jak jsem potreboval.
Az budou na Exchange vsichni, pak presmeruju postu pro celou domenu pomoci
mailertable.

Diky vsem!

J. Stefka