obrana proti spamu, Re: enlarge your penis 3 inches

Martin Postulka Martin.Postulka na cerge.cuni.cz
Pátek Duben 27 11:39:10 CEST 2001

Dan Ohnesorg wrote:

> Nevim jak u sendmailu, ale u konferenci bezicich na mailmanu mi minuly
> tyden robot uspesne prosel prihlaseni - spamocal a pak se dokonce
> odhlasil. Musel jsem zavest, ze prihlaseni prochani moji okometrickou
> kontrolou.

to je smutne.
Da se v principu aspon oddelit, odstupnovat prihlaseni? (umi to listservery?)
Jako ze by podminecne prihlaseni (pro cteni) bylo bez kontroly a teprve
prispivani do konference by bylo vazane na tzv. plnohodnotne (proverene a odlozene)
clenstvi? Pripadne by mozna vyhovovalo, jako obrana proti robotum, oznamit v
uvitacim dopise, ze plnohodnotne clenstvi se odklada o x hodin, ci dni.
To by se dalo teoreticky i automatizovat. A robot by na tom mohl shoret.
Podobne by se dalo provereni pri prihlaseni automatizovat napriklad pozadovanim
zodpovezeni nejake trivialni otazky nebo opravy nejake trivialni chyby, bez ktere
by potvrzeni o prihlaseni konference neprobehlo korektne.
Dokud roboty nezvladnou Turinguv test mohlo by to byt v suchu. :-))

Co to je spamocal?

Martin Postulka