Re: Pobočkové řešení

Jaroslav Stefka jaroslav.stefka na anet-brno.cz
Středa Srpen 22 09:30:14 CEST 2001

> Zdravím,
> potřeboval bych poradit jak některé e-maily nechat projít na nadřazený SMTP
> server a některé zpracovat lokálně. Nejvíc by se mi líbilo někde vyjmenovat
> lokální uživatele + skupinové aliasy, kterým se pošta doručí lokálně a
> ostatní e-maily na naši doménu sorbi.cz aby odešli na nadřazený SMTP server
> providera odkud si je pobočkový uživatelé vyberou přes POP3.

Neznam jinou verzi sendmailu nez 8.9.3, ale v jinych to asi bude podobne.
Ale podle meho nazoru by se to asi dalo udelat takto:
Ve virtusertable mit napr toto:
standa na sorbi.cz    standa
pepa na sorbi.cz    pepa
@sorbi.cz    %1 na server.u-providera.cz

a v access soubor povolen relay pro sorbi.cz

Uzivatelum standa a pepa se tak posta doruci lokalne, vsem ostatnim se
posta preda na server.u-providera.cz

Mirna nevyhoda je, ze pokud napr. uzivatel standa ma vice aliasu, napr.
stanislav.novotny na sorbi.cz, stanik na sorbi.cz, novotny na sorbi.cz, tak
se do virtusertable musi vypsat vsechny, coz pri velkem poctu muze byt
pakarna. Myslim si totiz, ze v pripade pouziti virtusertable sendmail
vubec nebere v uvahu soubor aliases (jestli se pletu, tak me nekdo opravte), z cehoz
plyne i to, ze se do virtusetable musi zadat i systemove aliasy (root, postmaster, atd..)
jinak se posta na tyto adresy proste preda na nadrizeny server providera, prestoze
by se mela dorucit lokalne.

J. Stefka