Proc ne MS-antivir na MTA (Re: Amavis a ...)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pondělí Červenec 2 15:30:55 CEST 2001

kaspar na cnb.cz (Lubos Kaspar) writes:

> [...]
> vsechny (i platici cestujici) zdrzovat (a zastavi-li nevhodne, mozna i
> jen tim ohrozovat plynulost nebo dokonce bezpecnost provozu).
>
> Absence jizdenky neohrozuje bezpecnost jizdy autobusem, proto ridic jizdenky
> kontrolovat nemusi; absence jizdenky ohrozuje hospodareni provozovatele, proto
> jizdenky kontroluje revizor, ktery obvykle neni soucasne ridicem. Viry
> neohrozuji provoz MTA, proto je zbytecne, aby se MTA zabyval jejich chytanim;
> viry ohrozuji MS-systemy, proto staci, kdyz jsou antiviry primo na nich.
>
> Kazdemu, co jeho jest: MS-systemy at si se svymi viry hraji samy.

Kdyz uz jsme tedy u te dopravy, tak bych to videl spise nez na autobus
na porovnani s vlakem. Take mame vlakvedouciho, strojvedouciho a
pruvodci, kteri se sami staraji o svou cast prace. Pruvodci kontroluje
jizdenky (MDA), strojvedouci ridi lokomotivu (MTA) a vlakvedouci se
stara o rizeni svych podrizenych.

Pruvodci take dava pozor, aby cestujici nedelali ve vlaku bordel,
neohrozovali ostatni a pod.

> Tato poznamka ma zakladni chybu v tom, ze antiviry, ktere cizopasi na MTA,
> jsou zamerene vyhradne na to, co funguje pod MS-systemy. Videl uz nekdo
> nejaky "OS-univerzalni" antivir, antiworm ap.?

> Ve srovnani s principialni neodolnosti proti tomu, co muze
> delat program bezici pod neprivilegovanym uzivatelem MS-systemu, jsou
> takove uvahy dosti teoreticke. Videl uz nekdo neco takoveho v "masivni"
> akci? Tvrzeni, ze "mezi normalnim uzivatelem a rootem neni az zas
> takovy rozdil", je jako vtip dobre. Kdyby nebyl, k cemu by asi root byl
> definovan?

Tak naschval, jestli najdete jiny rozdil nez ten, ze rootovi se
nekontroluji pristupova prava a uzivatelska opravneni.

> Takze podle toho je jedno, spusti-li se program pod rootem nebo ne.
> Zajimave...

Pokud mate lokalne zneuzitelny exploit, tak je to opravdu jedno.

> Kdo si prohlizi pod rootem, tak asi nedela dobre. Kdyz si nekdo prohlizi
> pod beznym uzivatelem, tak co? I kdyby byl onen gs prelozen s jakymkoliv
> prepinacem, tak by to nemelo shodit cely system, jako je tomu notoricky
> pod MS.

Opravdu?

Co treba jiz zminovana dira v pine nebo mutt? V kombinaci s lokalne
zneuzitelnym exploitem (a ze jich na unixech neni malo)?

Brno, Czech Republic