jak a kdy se uplatnuje virtusertable ? -VYRESENO

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Čtvrtek Listopad 29 13:50:08 CET 2001

> From: Zdenek Pizl <z.p na linux-cd.cz>
> To: Lubos Kaspar <kaspar na cnb.cz>
> Subject: Re: jak a kdy se uplatnuje virtusertable ? -VYRESENO
> Date: Thu, 29 Nov 2001 11:12:53 +0100
> Cc: sendmail na linux.cz
>
> Dne čt 29. listopad 2001 08:51 Lubos Kaspar napsal(a):
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
BTW: To je moc pekne cesky, ze?

> z duvodu vetsi prehlednosti. Ten stroj prijima postu pro
> mnoho domen. Domeny maji vzdy nekolik az mnoho uzivatelu.
> Nechci mit na serveru zadne zbytecne uzivatele, ani kdyby
> meli mit jako shell /dev/null ;o) - trosku taky paranoia.
>
> Uzivatele na server pristupuji z nezabezpeceneho internetu
> pomoci POP3, pouzivam virtualni POP3 server s autentikaci
> proti mySQL databazi. (Podobne mam vyresen i FTP server pro
> zakazniky ...)

Mne tedy nepripada, ze by se takto nejak zvetsila prehlednost,
spis se mi zda, ze s tim X-Envelope-To: se to pouze zeslozituje.

Pokud se nepletu, tak stejne veskera posta pro vsechny uzivatele
ze vsech domen musi skoncit v nejakych souborech, kde je pak
obsluhuje ten POP3-server. Pak by snad melo jit pomoci nejakeho
jednoducheho maileru typu program (v sendmailu se to jmenuje
mailer=prog) ukladat postu primo do prislusnych cilovych souboru
bez domenovych kosu, pomocnych hlavicek a podobnych hejblatek.
Pokud by ten mailer mel v mySQL k dispozici prirazeni typu
"user na domain - POP3-user - mailbox-file" (to tam podle me stejne
asi je, mozna dokonce jsou nektere dvojice polozek nejak
genericky svazane, takze v DB neni trojice udaju, ale jen
dvojice nebo i jen udaj jediny), melo by to snad byt dosti
trivialni a nevyzadovalo by to take zadne formalni uzivatele
v hostitelskem OS.

Tim celym chci naznacit, ze nekdy muze byt treba prihodnejsi
(jednodussi, levnejsi, rychlejsi ap.) misto komplikovane
konfigurace a laborovani s nejakym hotovym SW napsat par radku
treba v shellu, perlu, C ap.

Ma-li ovsem vec jeste jine aspekty, ktere me nenapadly, asi by
bylo dobre je nastinit.
--
                                                Lubos Kaspar