MTA Postfix + antivir

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Pondělí Říjen 29 11:23:11 CET 2001

> Date: Sat, 27 Oct 2001 21:48:37 +0200 (CEST)
> From: Miroslav Kokrda <numira na numira.op.i.cz>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: Re: MTA Postfix + antivir

>  Dovoluji si vas upozornit, ze zde se bavi lide, kteri spravuji postovni
> systemy a potrebuji resit konkretni zpusoby nasazeni MTA ...
>
>  O tom, zda na system ve sve sprave nasadim antivir, nebo nikoliv rozhodnu
> ja sam ...

Samozrejme, dle libosti. Jen bych jeste rad upozornil na jeden dalsi
aspekt. Osobne mi jakekoliv stourani v tele zpravy (antivirove nebo
libovolne jine) dosti pripomina cenzuru. Predstavte si situaci, kdy
nekdo prijima postu (napr. pod jinym OS nez MS-Win-XX) a nekdo mu posle
napr. ze studijnich duvodu nejaky MS-vir. Bude-li mit smulu a MTA, pres
ktery postu dostava, bude spravovat (resp. mrsit) nejaky radoby
bojovnicek proti MS-virum, pak mu postu zcenzuruje a misto puvodni
zpravy asi dostane jen nejakou nejapnou nahrazku nebo vubec nic. Je to
spravne? Proc si nemohou MS-viry chytat az cilove MS-systemy? Krome
toho je to cele dosti smesne, napr. ve svetle moznosti poslat MS-vir
treba zasifrovany nebo novy, ktery antivir jeste nezna.

>  O tom, zda mi nekdo poradi, necht se rozhodne kazdy sam ...

Chtel jsem jen upozornit, ze MS-antiviry nejsou problematikou MTA,
takze patri do nejakych MS-orientovanych konferenci.

>  Nic ve zlem ...

Prznitelum MTA nic v dobrem... :-)
--
                                                Lubos Kaspar