sendmail: Jak docasne vypnout orezavani na sedm bitu v nekorektni zprave

Vladimír Solnický solnicky na vegacom.cz
Pondělí Duben 8 11:16:52 CEST 2002

Dobrý den,

mám specifický dotaz na sendmail 8.11.6. Popis situace:

Povysovali jsme postovni server (HW i OS) a pote nastaly problemy s
neplatnymi el. podpisy ve vnitrofiremni komunikaci urciteho typu (coz je
problem, protioze je pouzivame). Po patrani jsem prisel na to, ze ponikovy
postovni klient je nespravne lokalizovan a do tzv. preambule MIME pise
vysvetlujici text cesky osmibitove, cimz porusuje prislusne standardy. A
starsi verze sendmailu (nebo konfigurace) to nechavala byt, kdezto nova to
oreze na sedm bitu (zcela spravne), coz pokud neni podpesan jen jednoduchy
dopis, ale dopis s dodatky, zpusobi neplatnost podpisu (je vniren typ
multipart/mixed, ktery ma take spatnou osmibitovou preambuli, ktera se
take oreze). ZKousel jsem upravit klienta, ale zatim se nedari a je treba
odstranit automaticke zneplatnovani podpisu za vyse uvedenych podminek,
proto se zde ptam:

Nevite, jak by se docasne sendmailu dane verze dala vypnout tato vlastnost
(uvadeni do standardniho tvaru orezavanim na sedm bitu v preambuli MIME),
abych ziskal cas nalezt jine, cistsi reseni? Nejlepe konfiguracne (zmena
confEIGHT_BIT_HANDLING z mime na pass8 nepomohla).

Delal jsem novou konfiguraci (prechazel jsem z uprav sendmail.cf na
sendmail.mc) a mohl jsem i nejaky priznak prehlednout, nebo nedomyslet, ze
bude mit tento vedlejsi ucinek, a ted nemam cas provadet to stejne
porovnavani generovaneho a puvodniho sendmail.cf a vyhledavani vsech
priznaku, ktere neznam, znovu, zvlaste kdyz ani nevim, zda by to pomohlo.
Puvodni konfigurace navic byla psana pro 8.9.3, byt sendmail byl novejsi
(bezel k kompatibilnim modu).

Dekuji za kazde natuknuti spravnym smerem, momentalne mi ponekud dosla
inspirace :-( a preji vsem pekny den,

V. S.

--
Mgr. Vladimír Solnický <solnicky na vegacom.cz>, sys. administrace IT,
Vegacom, a. s., Šenovská 434, 182 03 Praha 8-Ďáblice, CZ,