Pouziti adresy postmaster@ z jine adresy nez kde sidli server

Jaroslav Snajdr jsnajdr na kerio.com
Pondělí Únor 18 17:08:33 CET 2002

Dan Ohnesorg wrote:

> Kdyz studuji neprilis obsahle hlavicky vracenych zprav, usuzji z
> nich, ze jeho MX servery (smtpmail1.iol.cz a smtpmail2.iol.cz) vraci
> nedorucitelnou postu, ale do poli from uvadeji adresu
> postmaster na domena_zakaznika.cz. Proto vracena posta vypada, ze byla
> generovana na serveru zakaznika  a ne na MX serveru.

Jak ma spravne vypadat DSN, rika RFC 1894. Maji vracene maily, ktere
zkoumate, cast message/delivery-status? V nem by mely byt polozky
Reporting-MTA a Remote-MTA, ktere rikaji, ktere dva servery se spolu
nedohodly.

> Pripada mi to filozoficky uplne spatne. Nicmene RFC to zrejme vyslovne
> nezakazuje, adresa, ktera je u te vracene zpravy ve from totiz
> samozrejme existuje.

Co se tyce hlavicky From:, RFC rika, ze by to MELA BYT adresa cloveka,
ktery se stara o Reporting-MTA. V tomto pripade tedy jednoznacne
nekdo na smtpmail1.iol.cz.

> Co si o tom myslite? Je to bezne u takovyhle MX serveru, ktere slouzi
> pro stovky domen? Dokazu si predstavit, ze postmaster takoveho serveru
> muze byt na prasky, ale snad by se nemel maskovat jinym jmenem.

RFC to nedoporucuje, ale pripousti, ze nekdo muze mit padne duvody, proc
do From: psat jinou adresu. Pri dostatecne podrobnych informacich v
chybove zprave by to melo byt skoro jedno.

-jns