Postfix a 8BITMIME

Dan Lukes dan na obluda.cz
Pondělí Únor 25 22:46:46 CET 2002

Jaroslav Snajdr wrote:

> Co vas vedlo k tomu, ze jste sve servery umyslne nastavil tak, aby
> neprijimaly sedmibitove znaky? Neexistuje rozumny duvod, proc by
> jakykoliv MTA mel mit problemy zpracovat jakykoliv bajt krome nuly.

	Myslim, ze jste to nepochopil - me servery jsou nastaveny tak, aby
odmitly dopis, ktery obsahuje neco jineho nez sedmibitove znaky, pokud
pritomnost jinych znaku nebyla vcas a radne oznamena.

	Nevim, jestli existuje rozumny duvod, aby jakykoliv MTA mel mit
problemy zpracovat jakykoliv bajt krome nuly, ale vim, ze takove MTA
existuji.

> V RFC je omezeni na 7 bitu podle me pouze z politickych duvodu, protoze
> standard, ktery neni zpetne kompatibilni s dvacet let starym RFC 821 je
> asi nepruchodny. A 8BITMIME je myslim jedna z tech extensions, bez
> kterych bychom se bez problemu obesli.

	Nejsem si jist, jestli zvladam sledovat tok vasich uvah.

	Zauvazoval jste o duvodech, proc by bylo nepruchozi dvacet let stary
standard pri jeho obnove pred rokem nahradit standardem zpetne
nekompatibilnim ?

	20 let stare duvody mi pripadaji pomerne zrejme - a nevim, jestli bych
je oznacil za "politicke" - v te dobe bylo opravdu nemalo systemu s
jistotou pouze sedmibitovych a sedmibitovy je i UUCP transport. Takovych
systemu sice stale ubyva, ale neda se rict, ze vymizely zcela - a to je
zrejm eduvod zachovani zpetne kompatibility (ono to totiz skoro nic
nestoji).

	A pokud existuje duvod kompatibility zachovat v textu standardu, pak je
snad i duvod tento standard dodrzovat.

	Ledaze vase pripominka rika, ze bychom se zcela obesly bez znaku s
ASCII>127.

	Osobne povazuji za bezohledne mit software nakonfigurovan tak, ze vim,
ze mnou prenesene zpravy mohou pusobit nekomu, kdo ma vsechno v poradku,
problemy - obzvlast, kdyz to, abych je nepusobil je snadne (zpravu
spravne deklarovat). Vy ne ?

						Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz