Postfix a 8BITMIME

Jaroslav Snajdr jsnajdr na kerio.com
Úterý Únor 26 12:59:46 CET 2002

Dan Lukes wrote:

> Myslim, ze jste to nepochopil - me servery jsou nastaveny tak, aby
> odmitly dopis, ktery obsahuje neco jineho nez sedmibitove znaky, pokud
> pritomnost jinych znaku nebyla vcas a radne oznamena.

Ale pochopil, jen chci rict, ze tohle je podle me malicherny duvod pro
odmitnuti zpravy. Proc si nenastavite sve servery tak, aby odmitaly
zpravy s hlavickami Delivered-To nebo Mailing-List, ktere produkuje
qmail/ezmlm? Ty take porusuji RFC, protoze pokud vim nejsou definovany v
zadnem standardu ani nezacinaji na X-.

Nas server v uplne prvni verzi dokonce odmital maily se spatnymi konci
radku (pouhe LF), po vzoru qmailu. Ale realny svet takove ptakoviny
nepripousti - jeden z prvnich zakazniku narazil na problem, ze mu server
odmita reporty automaticky generovane nejakou databazi. Co s tim ma
delat? Prece nebude predelavat informacni system kvuli chybe v jeho
mailovem modulu. Rozumny server se chova tak, ze spatne konce radku sam
prevede na CRLF a dal uz je posila spravne.

Be conservative in what you generate, and liberal in what you accept.

> Nevim, jestli existuje rozumny duvod, aby jakykoliv MTA mel mit
> problemy zpracovat jakykoliv bajt krome nuly, ale vim, ze takove MTA
> existuji.

Protoze jsou tak schvalne nastavene. Sam jsem jeden MTA napsal a vim
dobre, ze NIKDE v celem systemu, v SMTP klientovi/serveru, MIME parseru,
content filtru, IMAP serveru, Webmailu, nikde neni sebemensi problem
pracovat s 8bitovymi znaky. To maji jen takove servery, ktere jsou na
svete uz tech dvacet let a porad je v nich prislusny zpomalovaci kod,
ktery ty osme bity kontroluje. A i to jde vypnout.

> Zauvazoval jste o duvodech, proc by bylo nepruchozi dvacet let stary
> standard pri jeho obnove pred rokem nahradit standardem zpetne
> nekompatibilnim ?

Nekteri vlivni lide proste zastavaji dogmaticky nazor, ze protoze na
jejich univerzite porad jeste maji jeden tricet let stary Unix, na ktery
chodi maily a ktery nezvlada 8bitove znaky, musi byt SMTP naveky
sedmibitove. Jednim z nich je treba Mark Crispin, autor protokolu IMAP.
Ja jeho konzervativni nazory dobre znam z konference o tomto protokolu.

> 20 let stare duvody mi pripadaji pomerne zrejme - a nevim, jestli bych
> je oznacil za "politicke" - v te dobe bylo opravdu nemalo systemu s
> jistotou pouze sedmibitovych a sedmibitovy je i UUCP transport.

Ano, ale v minulem stoleti se dely i horsi veci.

> Takovych systemu sice stale ubyva, ale neda se rict, ze vymizely zcela
> - a to je zrejme duvod zachovani zpetne kompatibility (ono to totiz
> skoro nic nestoji).

Ale stoji - v pripade, ze vzdaleny server podporuje 8BITMIME, musim cely
mail prohledavat na vyskyt osmibitovych znaku. Kdyz nepodporuje, musim
mail prekodovat a hrabat se v hlavickach, coz pri slozitejsi MIME
strukture da docela praci. V kazdem pripade to uplne zbytecne snizuje
vykon serveru, zanasi to do nej zbytecny kod a zbytecne chyby. Berte to
tak, ze se na to divam z pohledu cloveka, ktery jeden MTA programuje a
snazi se, aby byl rychly a moderni. Zatim jsme 8BITMIME neimplementovali
a vubec se mi nelibi, ze kvuli serverum jako jsou ty vase to asi casem
budu muset udelat, protoze s tim budou mit zakaznici problemy.

> A pokud existuje duvod kompatibility zachovat v textu standardu, pak
> je snad i duvod tento standard dodrzovat.

Ja uz jsem velice podrobne procetl desitky RFC, protoze jsem je
implementoval a na kvalitu a ucelnost nekterych z nich si muzu myslim
dovolit vlastni nazor.

> Osobne povazuji za bezohledne mit software nakonfigurovan tak, ze vim,
> ze mnou prenesene zpravy mohou pusobit nekomu, kdo ma vsechno v poradku,
> problemy - obzvlast, kdyz to, abych je nepusobil je snadne (zpravu
> spravne deklarovat). Vy ne ?

Ja to za tak snadne nepovazuji, viz vyse. Klidne budu posilat 8BITMIME
za kazdym MAIL FROM, ale myslim ze je to zbytecnych devet bajtu.

-jns