Postfix a 8BITMIME

Dan Lukes dan na obluda.cz
Středa Únor 27 02:03:30 CET 2002

Jaroslav Snajdr wrote:

> Ale pochopil, jen chci rict, ze tohle je podle me malicherny duvod pro
> odmitnuti zpravy. Proc si nenastavite sve servery tak, aby odmitaly
> zpravy s hlavickami Delivered-To nebo Mailing-List, ktere produkuje
> qmail/ezmlm? Ty take porusuji RFC, protoze pokud vim nejsou definovany v
> zadnem standardu ani nezacinaji na X-.

	Nenapsal jsem dostatecne jasne, ze problem neni jen v tom, ze jsou
porusena platna RFC, ale ze takove zpravy pusobi me zcela konkretni
problemy ve vnitrnim systemu ? A kdyz pusobi problemy me, mohou pusobit
problem i nekomu jinemu a proto je neslusne je odesilat ?

	To, jestli nechat pusobit realne problemy sobe a pripadne pusobit
problemy jinym je nebo neni malicherny duvod necham na vasem laskavem
posouzeni. Pro me je podstatne, ze to pusobi problemy a da se jim lehce
zabranit.

	A zatim veskera upozorneni, ze takovou postu odmitam skoncila poukazem
na to, ze je chybne nakonfigurovan system odesilatele (a odkazem na
prislusna RFC) - neveril byste, ale vetsina spravcu je dostatecne
jesitnych, aby se citila dotcena tim, ze se zjisti, ze jim spravovane
stroje  jsou mizerne nakonfigurovane.

> Be conservative in what you generate, and liberal in what you accept.

	Ano - a proto vadne dopisy negeneruji. A jelikoz to neumim jinak nez
tim, ze je ani neprijimam, tak je, pravda, neprijimam.

> Protoze jsou tak schvalne nastavene. Sam jsem jeden MTA napsal a vim
> dobre, ze NIKDE v celem systemu, v SMTP klientovi/serveru, MIME parseru,
> content filtru, IMAP serveru, Webmailu, nikde neni sebemensi problem
> pracovat s 8bitovymi znaky. To maji jen takove servery, ktere jsou na
> svete uz tech dvacet let a porad je v nich prislusny zpomalovaci kod,
> ktery ty osme bity kontroluje. A i to jde vypnout.

	Hm, nebudu hadat kolik je vam let. Nebude to mnoho - protoze podle
vseho znate pouze IBM PC. Zkratky jako EBCDIC, pripadne UUCP vam nejspis
nic nereknou. A presto to jeste nejsou mrtve veci a stale se pouzivaji.

> Nekteri vlivni lide proste zastavaji dogmaticky nazor, ze protoze na

	Uff, tak spikleneckymi teoriemi, o tajemnych vlivnych, kteri nam
rozpinaji sve spinave paraty nat svetovym Internetem a brani rozvoji a
pokroku se opravdu zabyvat nehodlam - a uz vubec ne v teto konferenci.

> Ale stoji - v pripade, ze vzdaleny server podporuje 8BITMIME, musim cely
> mail prohledavat na vyskyt osmibitovych znaku.

	Ne, to nemusite, protoze uz na prichodu vam dopis byl jako 8BIT
oznacen, takze to vite. Prohledavat ho musite jen kdyz vam ho nekdo
spravne neoznaci.

> Kdyz nepodporuje, musim mail prekodovat a hrabat se v hlavickach,
> coz pri slozitejsi MIME strukture da docela praci.

	Kdyz nepodporuje, tak je zrejme nepodporuje - takze bud' to musite
prekodovat, nebo muzete dopis vratit s tim, ze tam ho dorucovat
nehodlate.

> Zatim jsme 8BITMIME neimplementovali
> a vubec se mi nelibi, ze kvuli serverum jako jsou ty vase to asi casem
> budu muset udelat, protoze s tim budou mit zakaznici problemy.

	To samozrejme neni pravda - kdyz proste podporu 8BITMIME nebudete
anouncovat, pak vam slusne mailery zadne takove dopisy posilat nebudou,
vy se jimi nemusite zabyvat (ani na vystupu), kod zachovate primitivni a
jednoduchy.

	Nebo muzete podporu 8BITMIME anouncovat na vstupu a vyzadovat na
vystupu - tam, kde nebude, odmitnete dopisy dorucovat - a znovu se
nemusite zabyvat zadnym prekodovanim a kod mate primitivni a jednoduchy.

	Ano, problem muzete mit se mailery, ktere naprogramovalo nejake cune,
ktere se neridi doporucenimi a posle vam dopis s diakritikou ackoliv vy
jeji podporu neanouncujete. Nicmene, jste to vy, kdo obhajuje, ze
doporuceni se nemusi dodrzovat, tak jiste vite, jak se vyporadat se
situaci, kdy si kazdy dela co chce - a presto dokazete kod zachovat
jednoduchy - i kdyz ja si spise myslim, ze to nedokazete, a nejvetsi
problemy budete mit prave s MTA lidi, co k rpoblemu pristupuji podobne
jako vy - hlavne aby to bylo jednoduche pro me, ze to mozna zkomplikuje
zivot jinym je problem tech jinych.

	Celkove mam dojem, ze se vam proste extenze 8BITMIME nelibi a hledate
problemy i tam, kde nejsou jen abyste ukazal, ze mate pravdu a obhajil
to, ze vas MTA proste neni korektni. A tam kde dojdou argumenty zcela,
tam je po ruce spiklenecka teorie.

	Ja vam to, a ani vas nazor na RFC, nehodlam brat - ale jen tezko se
muzete rozcilovat nad tim, ze se vsichni nechovaji stejne, a soucasne
tvrdit, ze je v poradku, ze se kazdy chova tak, jak se mu zrovna hodi.

	Pokud mate nejake vecne argumenty, kterymi hodlate vysvetlit, proc je
misto zmeny doporuceni lepsi, aby si kazdy vse delal jak se mu zrovna
zamane, pak si je rad poslechnu - jinak povazuji toto tema za vycerpane

						Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz