Postfix a 8BITMIME

Jaroslav Snajdr jsnajdr na kerio.com
Středa Únor 27 12:20:10 CET 2002

Dan Lukes wrote:

> Nenapsal jsem dostatecne jasne, ze problem neni jen v tom, ze jsou
> porusena platna RFC, ale ze takove zpravy pusobi me zcela konkretni
> problemy ve vnitrnim systemu?

Prosel jsem znovu cely thread a napsal jste to az ted. Jak vypadaji ty
konkretni problemy? Jaky OS a software tam bezi? Da se s tim snadno neco
udelat?

Pochopte, ja do teto konference pisi proto, abych se neco noveho
dozvedel a ne abych tu dokazoval, ze jste vsichni pitomci a ja jsem
genius. Proto bych se radeji vratil k vecne diskusi a zanechal
podrazdenych osobnich utoku.

> Hm, nebudu hadat kolik je vam let. Nebude to mnoho - protoze podle
> vseho znate pouze IBM PC. Zkratky jako EBCDIC, pripadne UUCP vam
> nejspis nic nereknou. A presto to jeste nejsou mrtve veci a stale se
> pouzivaji.

Je mi 24 let a EBCDIC znam opravdu jenom z pohadek a z nekterych
obskurnich konfiguracnich parametru v Costalesove/Allmanove knizce o
sendmailu - kde konkretne jste videl, ze ho pouzivaji i v roce 2002?

Ze nekde maji UUCP, tomu bych uz veril, ale nepovazuji to za duvod, proc
by elektronicka posta mela zustat defaultne sedmibitova.

> Uff, tak spikleneckymi teoriemi, o tajemnych vlivnych, kteri nam
> rozpinaji sve spinave paraty nat svetovym Internetem a brani rozvoji
> a pokroku se opravdu zabyvat nehodlam - a uz vubec ne v teto konferenci.

Ne ne ne, to jste mi vlozil do ust neco, co jsem nerekl, abyste me mohl
lepe setrit. To od vas neni hezke. Nejsou zadni "tajemni vlivni" -
jmenoval jsem jednoho konkretniho cloveka a jeho konkretni nazory, se
kterymi nesouhlasim. Muj nazor je jiny a v ramci svych moznosti ho
prosazuji.

> Ne, to nemusite, protoze uz na prichodu vam dopis byl jako 8BIT
> oznacen, takze to vite. Prohledavat ho musite jen kdyz vam ho nekdo
> spravne neoznaci.

Serveru, ktere ho spravne neoznaci, je daleko vic nez tech, na kterych
je EBCDIC misto ASCII a ktere postu posilaji pres UUCP. Proto se radeji
budu chovat tak, abych vyhovel vetsine.

> Kdyz nepodporuje, tak je zrejme nepodporuje - takze bud' to musite
> prekodovat, nebo muzete dopis vratit s tim, ze tam ho dorucovat
> nehodlate.

Ja je ale chci dorucovat, proc bych mel svym uzivatelum delat nejake
naschvaly?

> To samozrejme neni pravda - kdyz proste podporu 8BITMIME nebudete
> anouncovat, pak vam slusne mailery zadne takove dopisy posilat nebudou,
> vy se jimi nemusite zabyvat (ani na vystupu), kod zachovate primitivni
> a jednoduchy.

Kdybych se ridil vasimi radami, nebude muj server prijimat a odesilat
maily, ktere jsou v poradku. A to uplne zbytecne, jenom kvuli tomu, ze
je v nich osmibitovy znak a nebyl ohlasen. Ale chapu, ze jste to myslel
ironicky.

> Celkove mam dojem, ze se vam proste extenze 8BITMIME nelibi

To mate spravny dojem, ja se s tim prece vubec netajim.

> Pokud mate nejake vecne argumenty, kterymi hodlate vysvetlit, proc je
> misto zmeny doporuceni lepsi, aby si kazdy vse delal jak se mu zrovna
> zamane, pak si je rad poslechnu

Ja ale chci, aby bylo doporuceni zmeneno a extension 8BITMIME prohlasena
za obsolete. To ale nejde udelat ze dne na den, je treba politicky
pusobit v IETF a ziskat si svymi zasluhami respekt u lidi, kteri delali
internetove standardy v dobe, kdy ja jsem se ucil cist a psat. Zatim
radeji budu ziskavat ty zasluhy tim, ze se budu snazit, aby muj server
byl co nejlepsi a hodne pouzivany - bavi me to totiz daleko vice nez
jezdit na schuze IETF a s nekym se tam hadat. A kdyz bude bezny uzus
ten, ze lze posilat osmibitove maily jen tak bez nejakych parametru v
MAIL FROM, bude prosazeni zmeny o to snadnejsi.

-jns