amavis & maily, ktore iba prechadzaju cez sendmail

Jan Derfinak ja na mail.upjs.sk
Úterý Červen 4 13:26:25 CEST 2002

On Tue, 4 Jun 2002, Kilian Igor wrote:

> To bude asi ono. Pozrel som sa na ich site. Pochopil
> som, ze dokazu aj blokovat podla obsahu mailu. Takze
> daju sa zakazat aj prilohy a pod. Bohuzial
> nenasiel som nic co by mi objasnilo na akom principe
> to funguje.
> (nechcem to instalovat a rozhadzat si masinu. Nemam
> totiz teraz ziadnu masinu na pokusy)
> Prosim napiste mi ci sa jedna o upravu sendmail.cf
> (je tam nieco ako inflex a inflex.cf to je len pre neho?
> z textu mi to vypada ako sendmail.cf pre inflex.),
> pocuva inflex na porte 25, alebo sendmail a pod.

Ma to v sebe strasne inteligentny instalacny program (az mam z neho strach,
ale zatial fungoval v poriadku), ktory na zaklade konfiguracie sendmailu
vygeneruje novy konfiguracny subor. Potom detekuje distribuciu linuxu a
pokusi sa upravit startovacie skripty. V pripade redhatu modifikuje
/etc/rc.d/init.d/sendmail:

daemon /usr/sbin/sendmail -C /usr/local/inflex/inflex.cf $([ "$DAEMON" = yes ] && echo -bd) \
                                  $([ -n "$QUEUE" ] && echo -q$QUEUE)

To znamena, ze spusta sendmail s tym nanovo vygenerovanym konfiguracnym
suborom. Originalny /etc/sendmail.cf necha nezmeneny. V /usr/local/inflex ma
potom tmp a spool adresar. V tmp rozbaluje postu, v pripade ze nakazena, tak
ju oznaci ako blokovanu a necha ju tam, inac ju zmaze.

Ja som po naistalovani modifikoval /usr/local/inflex/inflex, default
nastavenie je az prilis paranoidne (neprepusta subory s dojitou priponou,
vykonavatelne subory, wav, mp3 ...) a tiez som trochu vylepsil maily, ktore
generuje ako notifiaciu. Inac mi to ten superinteligentny instalator
nainstaloval sam.

				jano

PS: Pozna to viac antivirovych programov, ja to pouzivam s NOD32.

--
Whatever occurs from love is always beyond good and evil.
              		Friedrich Nietzsche