cast posty na pobocku

Lubos Kaspar lk na cnb.cz
Pondělí Srpen 11 16:10:54 CEST 2003

> From: "Miroslav Geisselreiter" <mg na spcz.cz>
> To: <sendmail na linux.cz>
> Subject: RE: cast posty na pobocku
> Date: Mon, 11 Aug 2003 15:19:32 +0200
>
> Oprava shrnutí: MX záznamy jsou dva, ale první ukazuje na fw-brno a druhý na
> záložní mail server poskytovatele. Veškerá pošta "z venku" chodí nejdřív na
> fw-brno.

To asi není pro řešení uvedené úlohy podstatné.

> Dle níže uvedených rad jsem upravil /etc/aliases a zdá se, že bude fungovat.
> Lokální MX se neuplatňují.

Ty by měly smysl např. v případě, že by fw-pob byl přes FW dostupný jen pro
int-pob, takže pro poštu odcházející z jiných intranetových SMTP-klientů by
definovany int-pob jako MX pro fw-pob.

> Zatím to vypadá na jednu nadbytečnost: Na fw-brno se uplatňuje soubor
> mailertable, který směruje veškerou příchozí poštu pro doménu na vnitřní
> server v Brně. Pokud přijde pošta pro pražského uživatele, neuplatní se
> /etc/aliases, ale pošta se předá na vnitřní server v Brně, pak se vrátí na
> fw-brno a jde do Prahy. Brno má přes 50 uživ., Praha 4 uživ. Co by se stalo,
> kdybych zrušil mailertable a směroval poštu pro Brno též pomocí
> /etc/aliases? Myslím, že by to mělo chodit pak i pro Prahu příměji, ale
> nevím, aby nedošlo k nějakému zpomalení pro Brno.

Zrušení mailertable (a nahrazení DH) by asi bylo žádoucí. Odhaduji, že rozdíl
rychlosti při směrování dle mailertable a aliases je zanedbatelný. Konstrukci
/etc/aliases (resp. /etc/mail/aliases - dle verze sendmailu) a následné spuštění
"sendmail -bi" je vhodné navázat na nějaké databázové struktury obsahující
definice uživatelů a jejich umístění v pobočkách.
--
Luboš Kašpar