mailserver

Kovar Jan jan.kovar na onsemi.cz
Neděle Duben 25 11:23:29 CEST 2004

> No současný stav je takový, že mailové schránky jsou u
> providera, kde je
> hostování www. Připojení je přes wifi (pevná IP, 256kb). No a já bych
> chtěl zprovoznit interní mail server, kam bych stahoval maily
> a kam by
> se připojovali uživatelé. Nynější stav, kdy se každý přes
> POP3 připojuje
> na providra (je to sice "jen" cca 40 uživatelů) mi přijde dost
> nevyhovující. Navíc bych chtěl zprovoznit firewall (nyní je jen ten
> nejjednoduší ve switchi od 3comu). No a mám pocit, že by tyto
> dvě věci
> [...]

Mno, ja vas nechci odrazovat, ale spis si na to nekoho pozvete. Nebude to
drahe a pokud si nechate vysvetlit proc co dela, tak priste to muzete delat
sam. Pokud do toho chcete jit sam, tak budete potrebovat nastudoval trochu
linuxove administrace, postfix, iptables, squid.
http://www.petricek.cz/ najdete priklad konfigurace iptables
http://www.root.cz/ najdete neco o iptables a nastaveni squida jako
tranparentni proxy

Pokud mate nejakou oblibenou distribuci, tak ji pouzijte. Pokud ne, osobne
bych doporucil Trustix 2.1 Stahnete si jeden ISO image CD a mate tam
vsechno, co potrebujete a neni tam moc veci navic.

Hlavne, si vsechno odzkousejte, nez pozadate vaseho providera, aby vam
udelal zmenu MX zaznamu v DNS. Jinak nebudou chodit vasim uzivatelum maily.

TNX