Problem s TO: v hlavicke

Lubos Kaspar lk na cnb.cz
Pondělí Únor 2 19:06:32 CET 2004

> Date: Mon, 02 Feb 2004 12:19:07 +0100
> From: Vladimir Rengevic <vlado na grafon.sk>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: Problem s TO: v hlavicke
>
> mam problem s postou - potreboval by som vediet na zaklade coho dava
> sendmail
> (prip. Exchange) do mailu polozku TO:
>
> Problem - pride mi mail (u mna bezi sendmail), odchadza z Exchange, pricom
> uzivatel ma samozrejme Otlak Expres. No a chyba mu polozka TO:
> Otazka - kto za to moze (samozrejme biju mna ;o). Ja som ale presvedceny,
> ze hlavicku tvori ododielatel a prijemca s nou (ak tu spravu samozrejme
> [...]

Kdo Vas za takovou normalni vec bije? Pokud jsou vsichni prijemci v Bcc:
(coz je bezne a spravne pri posilani mailu prijemuum, kteri se navzajem
neznaji a nemaji mit moznost si navzajem zjistit e-adresy), tak v To:
ani nikdo byt nemuze!

Pokud se v MUA neuvedou zadne adresy do To: (ale treba jen do Cc: a/nebo
do Bcc:), hlavicka To: vubec nemusi byt (podle RFC 2822 jsou povinne jen
hlavicky Date: a From:). Ma zkusenost je, ze pokud nekdo v MS-Utlouku
uvede vsechny adresy v Bcc:, program zaradi hlavicku To: prazdnou (coz
je sice zbytecne, ale nemelo by to nicemu vadit). Pokud by třeba nejaky
SMTP-server pozadoval v datech hlavicku To:, neni korektni. Solidni
MUA (treba standardni sendmail) obvykle hlavicky From:, Date: a Message-Id:
doplnuje (pokud nejsou uvedeny) - do From: da obalkovou adresu odesilatele,
do Date: bezny cas a do Message-Id: sve genericke ID. Pokud by se do
sendmail.cf uvedlo neco jako

HTo: <$u>

Pak by prip. chybejici To: doplnil uvedenim obalkove adresy prijemce. To
by vsak diskreditovalo adresy z Bcc:, takze to nelze doporucit.
--
Lubos Kaspar