Kam s viry?

Edvard Miskej miskej na vegacom.cz
Úterý Únor 3 07:54:53 CET 2004

Na serveru pouzivame postfix a AVP, nekolikrat tu probehla diskuse o tom
zda antvir na MTA ano ci ne.
Ale stejne vetsina spravcu je drive ci pozdeji donucena chranit
uzivatele e-mailu antivirem.
Kdyz tuto diskusi dnes nechame stranou, zeptam se kam se zavirovanymi maily
z neexistujich ci podsunych adres?

Dost casto mi nekdo rika...Vas server je "nejaky divny" protoze mi napsal,
ze jsem poslal zavirovany mail, ale ja urcite nic neposilal.
Posledni viry jak vime pouzivaji ruzne kombinace adres a
jako odesilaci vybiraji napr. adresy z adresare ci primo z dorucenych mailu.
Jak tedy nejlepe nastavit antivir?
Sam mam nastaveno - kompletni zprava admin,
informace o zavirovani plus hlavicka -odesilatel a adresat.
A na zaver citace ze serveru viry.cz s
kterou nemohu tak uplne souhlasit, protoze si myslim, ze neni
spravne nastavit aby se zavirovane maily
bez jakekoliv informace mazaly.

E. Miskej

Varovné e-mailové zprávy antivirových systémů...20.01.2004
Při každém rozsáhlejším virovém incidentu (jeden právě probíhá) se
bohužel zvýší i množství varovných e-mailových zpráv, které zasílají
ŠPATNĚ NASTAVENÉ antivirové systémy na poštovních serverech.
Vzhledem k tomu, že minimálně DVA ROKY nevznikl žádný významější virus,
který by zachovával adresu skutečného odesílatele infikované pošty (viry
totiž rádi FALŠUJÍ adresu skutečného odesílatele), varovná hlášení
těchto poštovních serverů jsou zasílána lidem, kteří nemají s útokem
vůbec nic společného !!!
Pokud tedy používate antivirový systém s POSLEDNÍ AKTUALIZACÍ a i přesto
Vám chodí varovné zprávy, informující o tom, že rozesíláte viry, pak je
v klidu ignorujte !
Zároveň tímto prosím všechny administrátory poštovních serverů, ať tento
"přežitek" v podobě varovných odpovědí, zasílaných na nesprávné adresy
vypnou...