Qmail/vpopmail a cestina v hlavickach

Jan Jirasko jj-k na alpy.cz
Středa Říjen 6 17:09:43 CEST 2004

> Mam problemek s posilanim mailu uzivatelum, kteri si do jmena zadaji
cestinu
> a zaroven strednik. Napriklad reply na email obsahujici neco takovehleho:
>
> From: =?iso-8859-2?Q?JAN_NOVAK;_AB=C9=2Ca.s.?= <novak na domain.cz>
>
> se server pokusi dorucit postupne na adresy "JAN NOVAK"(+defaultni domena
> mailserveru), "ABÉ"(+defaultni domena mailserveru) a nakonec konecne na
> spravnou "novak na domain.cz". prvni dva pripady se pochopitelne vrati jako
> nedorucitelne. pokud se pouzije jen cestina bez stredniku, nebo naopak,
> [...]

Zkuste zapnout logovani SMTP session bud na klientech nebo na serveru
(pomoci recordio) a mrknete se do tech logu komu vsemu to posila (RCPT
TO...). Mel byste tam mit jen 1x RCPT TO:<novak na domain.cz> a nic jineho.

Mam takovy pocit ze tuhle chybu se strednikem dela Utlouk Ikpress. Vyresil
jsem to odstranenim toho stredniku a nahrazenim pomlckou.

> Nic jsem k tomu nevygooglil, tak nevim zda se jedna o chybku v instalaci
> qmailu/vpopmailu, nebo obecne o problem nespravneho formatovani (poruseni
> RFC) mailu na strane klienta. pokud je problem v klientech, jde to i
presto
> nejak osetrit na strane serveru ?

V qmailu to neni.
Lepsi napad je vymenit klienta nez zasahovat do serveru.

Jan Jirasko