RedHat 8.1 beta ... info

Čtvrtek Leden 9 15:24:23 CET 2003

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek píše:
> 	Vazne jste to spocitali dobre? Pri kurzu dolaru a zakladni cene mi
> vychazi jine produkty levneji a stabilneji. Byl to jiny spoluucastnik
> konference, ktery to same prohlasil konkretne o Solarisu...
	Ať si každý vybere to, co mu vyhovuje nejvíc. Cenou, stabilitou,
dostupností aplikace, kombinacemi všeho - i pak se to dá zase přepočítat na
peníze.

> 	Vazne je to cesta, kam jsme chteli Linux dostat? Ja nemluvim o
	Já nikam Linux dostat nechci. Já linux používám.
Budu rád, když nebudu muset změnit to, co funguje, ale pokud to bude nutné,
tak to udělám. Neříkám, že jsem nějak nadšený ze změn, které RH dělá
(za poslední rok dva jich bylo pár pěkně nepříjemných), ale nestěžuji si,
je to moje volba. Nechtěl jsem jmenovat, ale minimálně Debian, Mandrake a
SuSE jsou (pro mě) stejně dobré distribuce.

> Enterprise oblasti, mluvim o oblasti mezi studakem Frantou, ktery
> servisuje par svych znamych ve firmach a firmou, ktera tuto sluzbu
> nabizi svym zakaznikum - zkuste byt nyni v teto pozici, libi se Vam
> vyhlidky, mate alternativu? [zalozit si vlastni distribuci je reseni,
> zbytecne netristit sily a nezabijet 'zbytecne' cas take - mate pocit, ze
> byt inteligentni a stavet na praci jinych a pridavat vlastni pridanou
> hodnotu je parazitovani?]
	Firma, která se chce Linuxem živit, si taky musí umět vybrat.
Jestli chce jenom těžit z výhod distribuce, která je zadarmo, a prodávat ji
bez přidané hodnoty, tak se neuživí, a to přece není vůbec na škodu.
Mně jí teda líto nebude.

> 	Zvazuji, alternativu vsak veru (financni hledisko zazemi ostatnich
> vendoru je brano v uvahu rovnez) zatim nevidim... - pokud vite, podelte
> se, IMHO je vhodne oddelit kategorie sitovy router/firewall a aplikacni
> server.
	Nemusíte tvořit vlastní distribuci, vybrat si můžete z několika
desítek existujících. Můžete taky dělat drobné změny do kterékoliv z nich.

> 	Aniz bych se Vas chtel dotknout, nejste nahodou autorem cstocs?
> 	Mozna se pletu (nemam ho ted po ruce), zkuste ho prebuildit v RH 8.0...'-)
	Nejsem. Cstocs je stejně přežitek užitečný dnes jenom pro použití
v perlu. Já sám ho sice umím používat jako jediný rekodér z těch 4, co znám,
ale beru to jako svoji chybu.

> (v utery jsem o tom psal v tle konfere) Navic tento system nemusi dobre
> fungovat treba proto, ze dotycne jadro nema patricnou funkcnost (situace
> napr. OpenSSH a privsep), nejsou vhodne verze (ruzumej, nemaji API, jine
> chovani, workaroundy na chyby...) knihoven atd. U beznych
> 'uzivatelskych' programu to zrejme zpravidla nevadi, u sitovych sluzeb a
> u firewallu je to o trochu necem jinem...
	Tady zastávám postoj, že uživatel si může dělat se svým strojem
cokoliv, ale kdo si chce říkat správce (toho serveru, routeru, firewallu),
má napřed mít vůbec představu o problému a teprve pak hledat nástroje, které
splní účel, mezi nimi distribuci, konkrétní software atd. - vždycky je na
výběr.

> 	Ale je vhodne ho i na tato uskali, doted v CR nejoblibenejsi
> distribuce, upozornit a nehrat si na neco jineho...
	To ano. Ale pak taky upozornit na to, že úskalí jsou skryta
ve všem :-).