RedHat 8.1 beta ... info

Čtvrtek Leden 9 15:55:24 CET 2003

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek píše:

> 	No na tom je to, ze oficialni podpora pro 8.X bude 12 mesicu od
> 	jejiho vydani, pak bude 9.0 a jsme tam kde jsme byli (posledni 8.X 12
	Aha, jak to víte? Já jsem nic takového nikde neviděl.

> mesicu, smitec)... - BTW Vy snad davate 8.0 s klidnym svedomim na servery?
	Ne, na server jsem ji zatím nedal, ale v tuhle chvíli už bych se
toho na novém serveru nebál. Neudělám to jenom proto, že mám příliš mnoho
běžících služeb. Kdybych například potřeboval perl 5.8 nebo nového apache,
proč ne. Byl to hlavní argument Milana Šorma, který přesně tohle chtěl, a
proto na nějakou skupinu serverů instaloval RH 8.0. To je snad v pořádku,
ne?

> 	Ja nebo uzivatele? Pokud jde o mne osobne, je mi to putna, pokud jde
> 	o zakazniky, cekaji je hezke vyhlidky, uz vidim, jak zase migruji k jinym
> systemum...
	Proč? Proto, že jednou za dva roky je nutné server přeinstalovat? Za
tu dobu stejně všechno zarostlo travou, takže si to o větší zásah říkalo.
Těmi jinými systémy jistě nemyslíte některé z dílny MS.

> 	Ja take, ja nemam nic proti ukonceni podpory desktopove verze 6.2. 2
> roky je IMHO dost, na serverech je to jinak. Bohuzel RH nema
	Jak desktopové verze? Ze serverových věcí mu chybí jenom openssh, a
ten není problém přeložit ze src.rpm. Mimochodem, ta 6.2 bude za pár týdnů
slavit 3. narozeniny.

> desktop/server verze, ma jen normal/EE (aspon se tak tvari). A to, co
> nabizi jako 'the best value supported' reseni je neco, co je i v oblasti
> komercnich UNIXu drahe (z hlediska ceny) - to je cesta, kam jsme pomohli
> i my vsichni v teto konferenci Linuxu a kam ho chceme dostat?
	Čemu to vadí? Já asi pořád nechápu, o co Vám jde.

> 	Ne neni zadny cas, ne kazdy vyrobce je ochoten podporovat kazdy 3
> mesice novou verzi platformy - ja to rovnez neschvaluji a zakaznik to
> neni ochoten platit, to uz je opravdu pro nej levnejsi jiny UNIX ci
> system celkove...
	Pochybuji, že by to obecně bylo levnější, ale ať. Ten certifikovaný
software typu Oracle stejně bývá certifikovaný spíš pro ty advanced servery.
A zatím mi to vychází tak, že každých 6 měsíců vychází středně obměněná
verze distribuce, a zásadní změna dokonce až po 18 nebo 24.

> 	RH 7.3 = pry LAS 2.0, takze mam do roku 2005 cas..:-) Ale pokud by
	To jo. Je jenom otázka, jestli se po tom datu ukončení (možná 31.
prosinec, možná později) dostanete k updatům jinak než placenou službou.

> 	to nebyla pravda, pak po 31.12. si muzeme zacit hrat s patchema a balit
> sami... - a muze se nam stat, ze patche proste nebude jak
> aplikovat/ziskat...a co vice, znamena to byt prihlasen v kazde
> konferenci kazdeho balicku/software a sledovat co se deje a zda-li jsou
> 'chyby' kriticke... - to je prace pro vice jak jednoho cloveka v kazde
> firme, ktera chce odpovedne supportovat Linux v CR (zejmena RedHat
> distribuci)...
	Patche určitě budou. Jednak můžete backportovat balíčky z nové
distribuce, jednak patche nemají jenom autoři balíčků, ale kupodivu dost
často i sami autoři softwaru, a co víc, oni u toho svého software celkem
často vydávají i nové verze, při nalezení kritické chyby dost rychle.
A aspoň jeden zdroj typu bugtraq stejně nějak sledovat musíte.