GPL-licence-realne pouziti

Pavel Kysilka goldenfish na mamutik.ucw.cz
Středa Červenec 2 20:55:02 CEST 2003

On 02-07-2003 12.10 +0200, Ing. Pavel Janousek wrote:
> [...]
toto jsem mel na mysli.

> 	Ted Vam nerozumim... Server je hromada srotu, OS je splatanina
> bez ladu a skladu (spousta API, dohromady to ale nic neumi), to, co
> delaji tuto komponentu tak drahocenym zbozim jsou APLIKACE, at uz je to
> neco na terminalu, serverova sitova komponenta, sitova sluzba apod...
> Vsechno nad kernelem jsou aplikace...
ok, spatne jsem se vyjadril.

> 	Dokonce si myslim, ze Linux se daleko vice jiz prosadil na
> reseni velkych firem a ne na nasazeni nejakym aplikaci v ramci firmy....
>
> 	Priklady - Internet hosting a vse co s tim souvisi (WebHosting
> je pouze mala cast), Lotus Notes/Domino a jina GroupWare nasazeni,
> Informacni systemy - at uz databazova/serverova cast - napada mne treba
> Oracle a jine SQL databaze, tak uz cele IS (vcetne klientu) - treba
> pomerne dobry lekarensky system LOS Maxima (fakt jim fandim)... Prikladu
> bude vice - SuSE ohlasila ucetni system... - myslim, ze staci sledovat,
> je toho docela dost.
co bylo hlavni myslenkou ? snad napisi trochu srozumitelneji.

linux se prosazuje dost v serverovych aplikacich. to je ok.

chybi mi ale aplikace typu klient. proste ciste linuxove reseni jak na
serveru, tak i u klienta.
anebo pouze samostatne aplikace pod linux ( nevyzadujici k behu nejaky server
- nemam na mysli treba X-server).
neco ve stylu "nas informacni system bezi kompletne na linuxu", ci "tato
firma jede na linuxu a pouziva toto reseni".

abych se trosku vratil k puvodni otazce. prikladem muze byt aplikace pod
X ci nejaka aplikace do textove konsole pod GPL. pripadne "opravenim a
prizpusobenim teto opensourcove aplikace se stala tato aplikace pouzitelna
a firma ji vyuziva".

beru v uvahu to, ze ne vzdy se na desktop ci jako "podklad" pro
klienstkou aplikace linux hodi. a nechci na toto tema nejak rozpoutavat
diskusi.

> Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)             FoNet, spol. s r. o.
> Technicka podpora, Intranet/Internet     Sokolova 67, 619 00 Brno
> E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz         Tel.: +420  5  4324 4749
> WWW:    http://WWW.FoNet.Cz/           E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz

  zatim

     pavel kysilka