META: E-maily mimo zaměření konference

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Úterý Červen 17 23:03:24 CEST 2003

   From: Daniel Hrbac <talk na advokati.biz>
   Date: Tue, 17 Jun 2003 22:28:29 +0200

   > Souhlasím, pokud to je technicky možné, proč OT rovnou nepřesměrovat do
   > talk na linux.cz. VYlučovat pak ale jen v případě když někdo neuvede, že se
   > jedná o off-topic a on to OT je.

Ano, to je také možné řešení, které je technicky realizovatelné.

   > Ve svém povolání, viz doména, se na inteligenci lidí nespoléhám.

   > vlastnost ignorovat takovéto maily. Asi tak před třemi lety byla většinová
   > reakce na takovéto maily "přečtěte si nápovědu, googlujte, to tady bylo
   > před měsícem apod.". V poslední době je to však jen ignorance.

Ano - to je jeden typ těchto e-mailů. Je v pořádku, že se komunita naučila
je ignorovat - vítám to. Druhý typ jsou (a ten je bohužel díky své podstatě
mnohem častější) reakce XY na AB a jeho reakci na mail XY, který reagoval
na mail od AB, jehož hlavní částí byla kritika XY, který ve svém původním
e-mailu kritizoval věc KL, kterou AB dnes a denně používá nebo jeho
distribuce ji preferuje. Snad je to jasné, o jaký typ e-mailů jde :-)

Stačí se podívat na statistiky konference
http://axis.cz/linux/stats/show.php?file=linux-2003-05

Zde je summary OT e-mailů (jenom podle subjectu):

62:  SPAM s mojou spiatocnou adresou
29:  Co v tom bylo... (Was: jak se podivat na Vlastni oci)
28:  spinac 220V na seriovy port
22:  OT: spinac 220V na seriovy port

tedy jenom podle subjectu 141 e-mailů. To je z celkového počtu e-mailů za
květen celkem téměř 5%! Tyto OT e-maily je možné se stejnou (téměř) cílovou
skupinou debatovat zde, a hlavní fórum linuxové komunity může zůstat
otevřeno pro smysluplné diskuse a tudíž kvalitní.

   > Konference a linux vůbec trpí jinými problémy než tím, že největší
   > konference bude muset skousnout pár OT emailů.

Ano, a jak oba víme, snažíme se je oba dva řešit.

Teď mne napadla další myšlenka: co navíc člověku, který pošle OT dopis
povolit přihlášení poté, co přeloží například jednu stránku nápovědy
Openoffice.org? No nebyla by to krása? :-) Nebo poslat 5 Kč CZLUGu na
úhradu nákladů poslání jeho nesmyslných bajtů do Internetu?

Sigh, I wonder why RedHat always makes life that hard for developers..
                  -- Eike Rathke <er na erack.de> in dev na openoffice.org