RE: META: E-maily mimo zaměření konference

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Středa Červen 18 08:29:20 CEST 2003

	Zdravim vsechny diskutujici a Dana rovnez...

	Proti tomu nic nemam... - otazka kategorizace vsak musi byt
predtim jasne stanovena.

> - maily obsahující OT nebo offtopic témata bez označení v předmětu
> znamenají vyhazov z konference

	Pro mne za mne klidne - hovorim ted vsak pouze za sebe...:

a) nejsem si jist, zda-li je mozno poslat prispevek do konference jen
PRIHLASENEMu ucastniku - nezapominejte na News branu a cele NNTP
b) snizi se jakakoli snaha o reseni problemu ze strany komunity -
zejmena aktivnejsich diskutujicich...
c) konkretne ja treba opravdu nehodlam porad projizdet konkretni a
presna zneni META-FAQ konference (protoze se budou muset stale menit,
prave z duvodu stanovovani co NENI "jeste" off-topic), zda-li odpovidam
na dotaz, ktery je v konferenci treba 1% off-topic. Ano, i mne se stane,
ze si neuvedomim, ze zrovna ctu Linux CZ a je tam dotaz na MTA ci
sendmail konkretne (proc je konference sendmail na linux.cz, kdyz se tam
ani zdaleka nediskutuje jen o tomto MTA nevim, zrejme historicke duvody)
odpovim, ackoli to tam nepatri. Stejne jako mne se "podarilo", ze jsem
byl vtahnut do nejake nesmyslne flamewar a nenasel jsem jednoduchou
cestu ven (zajimave, ze v posledni dobe jsou valky o vikendech,
pozitivum je, ze neni na co reagovat, protoze se sama rozmelni do
pondelka, kdy zacne cist spousta adminu...:-)) - myslim si, ze takove
maslo na hlave nemam sam (zejmena s ohledem na ty, kteri jsou schopni a
ochotni pomoci (i dle statistik) - mnozstvi veci se resi MIMO
konferenci), naopak ma ho vetsina aktivnejsich clenu... (to neni omluva,
to je konstatovani faktu - nebudme papeztejsi nez jsme ...)

> Zbývá vyřešit
> - která temata jsou offtopic, resp.
> - kdo bude rozhodovat o tom, co je OT
> - jakým způsobem bude/budou tato osoba vybrána

ad 1 - nelze postihnout, svet se meni a my s nim, stejne jako Linux a
komunita okolo neho
ad 2 - to uz snad resi soucasna pravidla - staci si je precist - usmevne
je, kdyz tyto nejasnosti maji lide, kteri chteji soucasna pravidla menit
a nahrazovat necim lepsim (to je jen pratelske postouchnuti)
ad 3 - na zaklade pravidel, znamena to ale popuzeni si mnozstvi
potencialnich velmi dobrych uzivatelu a siritelu - chceme to? (Nemam
pocit, ze by se v "FreeBSD CZ konferenci" muselo resit toliko a presto
je duch velice pratelsky)

	Uprimne - je sice pravda, ze casti komunity soucasny stav silne
nevyhovuje, casti vyhovuje resp. nevyhovuje s urcitymi vyhradami, casti
zrejme plne vyhovuje a spatruji v tomto stavu prinos - prvnim cim bych
zacal je nikoli zmena pravidel, ale demokraticke hlasovani co dal - neni
prece mozne, aby minorita diktovala pravidla, ktere by se majorita
musela prizpusobovat. Chapu, ze zasluhu na behu vseho "okolo linux.cz"
ma ve valne vetsine (a treba i technicky zajistuje) prave ta minorita -
mozna je vhodnejsi, aby si to majorita uvedomila, ze nic neni zadarmo a
bezi samo... - mist, kde dneska je mozno diskutovat je nesrovnatelne nez
v pulce 90-tych let - mozna neni od veci, aby se urcite skupiny
uzivatelu vice uzavrely... - analogii bych videl treba v tom, kdyz nam v
eBance zatrhli verejnou diskusi, ci diskuse obecne - pomerne jednoduse
se presunula jinam.