META: E-maily mimo zaměření konference

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Středa Červen 18 08:46:13 CEST 2003

   From: "Ing. Pavel Janousek" <Janousek na FoNet.Cz>
   Date: Wed, 18 Jun 2003 08:29:20 +0200

   > 	Proti tomu nic nemam... - otazka kategorizace vsak musi byt
   > predtim jasne stanovena.

Někdy je to opravdu sporné. Já bych se ale rád bavil o těch naprosto
samozřejmých věcech, neboť i to může být dobrý začátek.

   > ad 2 - to uz snad resi soucasna pravidla - staci si je precist - usmevne
   > je, kdyz tyto nejasnosti maji lide, kteri chteji soucasna pravidla menit
   > a nahrazovat necim lepsim (to je jen pratelske postouchnuti)

Ano - stávající stav je, že o tom, co je nebo není offtopic rozhoduje
správce konference. Dokonce je tam napsáno:

    Na příspěvky, které odporují těmto pravidlům, reaguje pouze správce
    konference, a to buďto upozorněním odesílateli zprávy, nebo v případě
    širší diskuse, která se dostane mimo zaměření této konference
    i upozorněním v konferenci. Správce konference si vyhrazuje právo
    zakázat přístup do konference osobám nebo i doménám, které soustavně
    porušují tato pravidla.

Bohužel správce sám tato pravidla nedodržuje a i proto dochází ke snižování
konference samotné. Zřejmě jsem neměl rozdmýchávat diskusi novými návrhy,
ale apelem na správce konference, aby začal svá pravidla dodržovat.

   > ma ve valne vetsine (a treba i technicky zajistuje) prave ta
   > minorita - mozna je vhodnejsi, aby si to majorita uvedomila, ze nic
   > neni zadarmo a bezi samo... - mist, kde dneska je mozno diskutovat je
   > nesrovnatelne nez v pulce 90-tych let - mozna neni od veci, aby se
   > urcite skupiny uzivatelu vice uzavrely... - analogii bych videl treba
   > v tom, kdyz nam v eBance zatrhli verejnou diskusi, ci diskuse obecne -
   > pomerne jednoduse se presunula jinam.

Tak přesně tomuto bych se chtěl vyhnout:

- nechci, aby se vybrané skupiny uživatelů uzavíraly - co třeba
  elite na linux.cz? :-(

- nechci, aby se z linux@ stalo diskusní fórum o všem. Právě od toho zde
  máme talk@, jehož hlavní motivací je právě ono "kecání o všem"
  s potenciálně stejnou komunitou jako je v linux na .

... they keep asking "Can Emacs do this?" but the corrent question is "How
can I make Emacs to do this?"
                  -- Someone on /.