META: E-maily mimo zaměření konference

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Středa Červen 18 08:57:36 CEST 2003

   From: Daniel Hrbac <talk na advokati.biz>
   Date: Tue, 17 Jun 2003 23:28:26 +0200

Zdravím,

   > Souhlasím, je to něco jako "poraďte mi nej antivirus pro linux",
   > takovéto maily jsou opravdu přínos.

pokud to vlákno bude mít smysl, tak proč ne. Každý může napsat své názory
a v kultivované diskusi se i my ostatní něco dozvíme. Nyní to ale bohužel
vypadá tak, že první odpověď vypadá takto:

       "Nejlepší je RAV".

Tato odpověď neobsahuje zdůvodnění a tudíž je naprosto bezcenná. Neobsahuje
informace o tom, proč si to autor myslí, na jakém nasazení jej používá
apod. Stejnou (mnohem lepší) informaci je možné získat z anket na
linuxových serverech.

A co je nejhorší, další odpověď v takovém threadu je:

       "Není, nejlepší je NOD32".

Opět bez zdůvodnění apod. To zakládá na flamewar. V tomto případě já osobně
(a také proto nechci být správcem konference, protože mám extrémní názor)
oba zmíněné příspěvky považuji za ztrátu času (ale ne offtopic) a mohl bych
být tímto svým názorem ovlivněn při rozhodování o tom, zda ještě tyto
e-maily spadají do zaměření konference.

   > Přimlouval bych se ale o aktualizaci stránek na linux.cz/news.html,
   > kde není ani zmínka o konferenci talk na .

Reportujte chybu, prosím, webmasterovi, jehož adresa je jistě na té stránce
uvedena. Pokud ne, je to taky chyba, kterou reportujte na
web-master na linux.cz

   > Zbývá vyřešit
   > - která temata jsou offtopic, resp.
   > - kdo bude rozhodovat o tom, co je OT
   > - jakým způsobem bude/budou tato osoba vybrána

Všechny odpovědi musí vycházet z toho, že téma konference definuje její
správce. Ten by měl být onou osobou. Pokud si sám zvolí nějaké fórum (jak
jsem navrhl já) nebo ne, je to jeho problém. Ale pravidla by měla platit
i pro správce samotného.

Linux hackers are funny people: They count the time in patchlevels.
                  -- Martin Josefsson in linux-kernel