RE: META: E-maily mimo zaměření konference

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Středa Červen 18 09:13:06 CEST 2003

Opet prezentuji jen svuj nazor - myslim si, ze jsi uz mel za dokazano,
ze nekteri (dle meho) kvalitni lide (bez ohledu na jine jejich projevy)
- ve smyslu odbornosti (a treba i vyhranenosti nazoru - na kazdem
sprochu je pravdy trochu) - nemaji treba talk na linux.cz vubec
subscribnuty...

A druha vec - pozadavky, ktere jsi shrnul a ktere i ja takto vnimam
(jako Tvuj cil) se miji ucinkem, ba co vic, mam pocit, ze jsou zcela
protichudne...

	A ted trosku z technicke stranky - cemu vadi vysoky trafic v
konferenci (pokud bude "multi-debata" na vice mistech, pak - nektera
temata se budou resit zbytecne duplicitne, nektera (ac by mohla/mela)
nebudou vubec; - odejdou nekteri ucastnici, protoze jim pravidla nebudou
vyhovovat - otazka kdo odejde...)?

	Je motivem mnozstvi prispevku? Technicky nemame dnes problem
ignorovat cele thready - cili v socialnim aspektu problem nevidim
(moznost nastaveni maji bezne MUA - jak z produkce MS, tak non-MS).
Trafiku - mysleno mnozstvi MB? Je to skutecne problem pro komunitu?
Pokud ano - technicke reseni opet existuje - at uz formou stazeni boxu
pres Imap (nestahuji se cele maily, pripadne "speciality" via POP3), tak
cteni pres News - ostatne, nebyl to jeden z prapuvodnich duvodu, proc
NNTP vlastne vubec vniklo - vzpomen na ohromujici rychlosti 1200 baudu
(tedy asi 1000 realnych znaku za sekundu), pozdeji 9600 baudu a siri
News skupin po svete (treba jen comp.* - alt.* jsou kapitola sama pro
sebe). V cem je tedy problem mnozstvi prispevku z nichz Te 90% vubec
nezajima? (i ja ctu jen subjekty (1 per vlakno) a z mnozstvi mailu asi
tak 5% denne - ani cela vlakna vzdy)

	Takze v cem je vlastne v tuto chvili problem - priznam se, ze ho
prestavam videt, ac jsem urcitou ideu a cil spatroval... - neni nad to
mit veci na jednom miste - ano i v balastu na jednom miste se hleda
podstatne lepe nez v balastu na X mistech.

	A ze je nekdy reakce "konference" pro silnejsi natury? A co na
Internetu neni... uz za casu BBSek a Newsu musel byt clovek otrly, aby
vydrzel, dneska mas diskusnich mist spoustu - SlashDot (jako ze ho
nectu) myslim sel uplne jinou cestou, byt kategorizace na nem je, stejne
jako na jinych mistech - a kde je dneska (mysleno pozitivne)...

	Technokrati jsou zvlastni skupinou lidi (pocitam se mezi ne),
ktere casto zbytek spolecnosti/kolektivu tezko rozumi a chape jejich
projevy a nazory - je treba k nim pristupovat trochu jinak..:-)

PS: Ja chapu, ze kazdy ma sve predstavy o fungovani veci, ver mi vsak,
ze sve predstavy neni mozno prosazovat z pozice: ja jsem se podilel na
vzniku, investoval jsem mnozstvi casu (treba i penez) a vysledek je
takovy, ze mi nevyhovuje - mam osobni zkusenost s timto, poucil jsem se,
lez spravny postup jsem nenasel...