META: E-maily mimo zaměření konference

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Pátek Červen 20 17:04:34 CEST 2003

   From: Ondrej Koala Vacha <koala na vju.cz>
   Date: Fri, 20 Jun 2003 08:34:29 +0200 (CEST)

Ahoj Ondřeji,

   > Ja tento nazor nesdilim, a proto by asi bylo dobre uvest nejake
   > priklady veci, ktere se pouze "okrajove tykaji linuxu." Verim, ze to
   > nejsou veci, ktere jsou okrajove pouze z osobniho pohledu jednoho
   > kazdeho.

pokusím se nastínit, jaký na to mám pohled já. Možná to bude více
ilustrativní.

Můj e-mailový klient Emacs/Gnus expiruje e-maily v linux@ po pěti dnech,
takže za posledních pět dní jsem si zobrazil vše, co jsem v linux@ dostal
a z toho vybírám:

1. Subject: OT: manual na MB Matsonic ms7057ct
	- chce jenom manual, nikoli pro Linux -> patří do hw@
        - dal bych ho do blacklistu automaticky bez výstrahy (offtopic
        e-mail, ví to, a tedy udělal to úmyslně, neboť ho tak označil
        a navíc i poslal do konference)

2. Subject: Re: prez adsl mi nejede www.telecom.cz

	- od jiste chvile uz nebyl o Linuxu... -> net na . Nikoho bych
          nepotrestal, pouze ve vhodnou chvíli upozornil, že již jsou mimo
          téma této konference a požádal je o přesun jinam nebo o ukončení
          diskuse.

3. Subject: ADSL: Jak nastavit SpeedTouch pro prichozi spojeni

	- není závislé na OS počítače, které jsou až v lokální síti, pouze
	  na hardwaru -> net na . Autor chtěl problém zřejmě řešit se stejnými
	  lidmi, jako řešil předchozí thread. Ale to může udělat následně
	  mimo konferenci. Uznávám, že to může být potenciálně zajímavé
	  i pro ostatní (např. i pro mne), ale s Linuxem to opravdu nemá co
	  dělat.

3. Subject: WWW PHP Sendmail

	- -> sendmail na . Nečetl ani Meta-FAQ ani velmi častá upozornění na
	to, že MTA dotazy patří jinam -> blacklist.

Subject: Sit s EDIMAX komponenty

	- -> hw@

4. Subject: Vracene maily

	- patří do talk na . Neboť nemá s tématem konference *nic*
          společného. Pouze s konferencí jako takovou. I proto píši tyto
          e-maily pouze do talk na .

5. Subject: Postfix + SASL

	- -> mta na . Viz výše.

6. Subject: pošta a Sendmail

	- -> zakladniskola@ a samozřejmě viz výše.

7. Subject: Re: POMOC! df ukazuje 0 volneho mista i kdyz jsem smazal nekolik...

	- opět porušení Meta-FAQ, nikoli však offtopic e-mail.

   > Je otazka ovsem, zda muze treba cerstvy prispevatel poznat, ze prave
   > spustil flame. Tem, ktreri jsou zde leta, je to jasne. Ale kazdy
   > jednou zacinal.

Samozřejmě. Nicméně to nemůže být omluvou, neboť i nečlen této konference
má k dispozici archív. To je snad normální než někam jdu/jedu/přihlásím se,
že si zjistím jak to tam funguje... Když například jedeš autem do
zahraničí, nezjistíš si, jestli potřebuješ mezinárodní řidičák nebo jaké
jsou rychlostní limity? V Meta-FAQ, které dostane každý nový člen, si může
přečíst i URL, kde je archív...

   > Navrh, ktery na prostem uvazeni i jen jednoho jedineho umoznuje
   > vyrazovat lidi z konference neni mozne akceptovat.

Tudíž současný systém, kdy je *pouze* jeden správce konference je pro Tebe
také nepřijatelný? Proč jsi v linux@ přihlášen, když jej není možné
akceptovat? Já jsem chtěl ta pravidla více formalizovat a naopak vnést
větší demokracii (pokud ji správce/správci) budou potřebovat! Tato Tvoje
věta je tedy totálně mimo a ukazuje, že jsi nad stávajícím stavem a nad
stavem cílovým moc nepřemýšlel a neporovnal sis je. Já jsem to před
sepsáním těch pravidel udělal. Přemýšlel jsem nad nimi cca dva měsíce.

   > Bylo by asi dobre uvadet priklady, co se nedodrzuje a tak.

Viz výše - co si o nich například myslíš Ty?

The only way to handle bad stuff is to make people _responsible_ for their
own sh*t, and have them maintain it themselves.
                  -- torvalds na transmeta.com (Linus Torvalds) in LKML