Oracle - planovani vykonu a kapacity HW

Vladimir Naprstek vladimir.naprstek na scplyn.cz
Úterý Červenec 15 07:25:45 CEST 2003

Korinek, Jan napsal(a):

> Jo, doporučuji investovat něco času poté, co to tam budete mít, a vylaďte si Oracle nějakým testem, který bude dobře simulovat chování vaší aplikace.
> Zvláště pokud půjdete na Oracle 9i, nebo dokonce na RAC...

Muj nazor je, ze si musite zjistit naroky jednotlivych instanci. A
pobezi to pod jednou instanci nebo bude mit kazdy IS svou. Pak musite
scitat naroky pro ORA (3 - 4 x potrebu DB) plus odhady co potrebuje
kazdy IS. Osobne si myslim, ze hlavne RYCHLE disky a naroky na pamet
spis nadsadit (mam DB na stroji se 4mi alfa procesory a 8gb ram,
procesory se flakaji a pamet je vyuzita do posledniho bitiku).

Pokud chcete vse udrzet na jednom stroji (pak dbejte na kvalitni
servisni smlouvu s dodavatelem) zvolte neco, co muztete rozsirit (co do
poctu procesoru nebo velikosti pameti). A dostanete-li se pozdeji do
problemu, lze pridat dalsi stroj a nektere instance na nej presunout.

Ale vse zacina tim, ze musite zjistit naroky tech IS na DB. Pokud toto
mit nebudete, je vse jen pohledem do kristalove koule. No, muzete zkusit
odhadovat podle poctu uzivatelu, nejake info bute na technetu.

--
Vladimír Náprstek
mail: vladimir.naprstek na atlas.cz