Konfiguracia jadra, modulov a popis nastaveni

Neděle Červen 17 22:50:49 CEST 2001

On Sat, 16 Jun 2001, Igor Jankov wrote:

> 1. Pokusil som sa skompilovat si jadro podla svojich predstav. Neviem
> ale presne co v jadre potrebujem. Aj ked pomocou "make menuconfig" je
> pomerne prehladne nastavenie jednotlivych poloziek, polozky typu "i2o,
> ic2, frame buffer, nastavenia tcp/ip, kernel hackin" a kopec dalsich
> mi nic nevravia.  Inac povedane velmi by mi pomohlo, keby mi niekto
> PODROBNE vysvetlil jednotlive polozky pri kompilacii jadra, pripadne
> zaslal nejaku www adresu s opisom pre konktetnu verziu jadra,
> vysveltit vyznam zariadeni "char- major-xx", a co ktore cislo xx
> znamena?

Neco je v /usr/src/linux/Documentation, neco je primo ve zdrojacich, neco
je v napovede (ktera je dostupna pri konfiguraci jadra). Zbytek je volne
po Internetu, takze to chce vyhledavac (treba http://www.google.com) a
trochu trpelivosti. I v Cechach se neco najde (treba
http://www.linuxlinks.cz).

> 2. Podarilo sa mi ako tak skompilovat jadro 2.2.16-22 (bolo to utrpenie,
> dodavany gcc-2.96 kompiler nechcel bezat s touto verziou jadra a tak som
> musel pouzit starsiu verziu egcs-1.1.2 z cd redhat 6.2CZ. S novou verziou
> jadra 2.4.x uz prilozeny gcc-2.96 pracoval bez problemov). Nastavenil som

Kdybyste si precetl http://www.linux.cz/redhat-cz/#FAQ, tak byste vedel,
ze potrebujete kgcc.

> scsi disk, cd-rom, s fdd a so sound blastrom AWE32. Ked ho vsak pridam do
> lila, po jeho spusteni mojho jadra pocitac nastartuje ale vypisuje
> hlasenia: "modprobe: modprobe: Can`t locate module char-major-xx " a

Nejlepsi je jen modifikovat jadro, ktere se standardne dodava s
distribuci, viz: http://www.linux.cz/redhat-cz/#FAQ

ntsysv (resp. setup), viz: http://www.linux.cz/redhat-cz/prirucka/

> 3. Dalej stiahol som si ovladac pre ltmodem, skomiloval som ho,
> vytvoril instalacny balicek rpm pre moju verziu jadra 2.2.16-22. Ked
> sa rozhodnem instalovat tento rmp balicek pozaduje od mna
> "kernel-headers-2.2.16-22", skoda len ze na cd redhat 7.0 je len
> verzia "2.4.0-0.26". Ako dalej?  Pripadne ked by som ju nasiel? Oplati
> sa mi zaobastarat si novu verziu redhat 7.1?

Protoze system vcetne knihoven je linkovan proti novejsim hlavickovym
souborum. Mely by stacit, cili pouzit --nodeps.

> 4. Ktoru verziu jadra zvolit, aby som sa stretol s co najmensimi
> problemami a aby bola stabilna? Mam dobre skusenosti s 2.2.16-22, kde
> sa mi dari vytvarat moduly pre moj HW. Skusal som aj verziu 2.4.1,
> bola o dost vacsia ale nedokazal som sputit skoro ziadne moduly a ak
> som ich aj nejako vytvoril nepodarilo sa mi ich nakonfigurovat.

Podivejte se do oficialnich updatu od RH:

ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/redhat/linux/updates/

najdete tam jadro 2.2.19 (doporucenihodne vcetne dalsich updatu).

--
                        Milan Kerslager